Noul dura ace 9000

“Care este diferenţa dintre un băieţel şi un bărbat? Preţul jucăriilor!”
Copilul din mine nu putea să nu se bucure când un pachet mare și frumos împachetat a sosit la ușă și în interior am descoperit noul grup de la Shimano, Dura-Ace 9000, trimis de Rom-Eurotrade distribuitorul Shimano în Romania.

Sunt sigur că o persoană interesată de conceperea unui articol cât mai expresiv ar fi filmat momentul în care scotea din cutie fiecare piesă a grupului dar eu sunt mult prea grăbit în asemenea momente așa că singurul filmuleț pe care îl puteți vedea este cel în care noul grup al celor de la Shimano este testat de echipa SKY.

Noul grup a fost montat pe “bătrânul” meu cadru SCOTT CR1, înlocuind vechiul Dura-Ace 7900.

Noul dura ace 9000 1

Utilizez grupuri Shimano pe bicicleta de șosea de mai bine de 12 ani, începând cu Ultegra 6500, trecând apoi la Dura-Ace 7800 (preferatul meu, cu manete butucănoase, pe care stăteam atât de confortabil), Dura-Ace 7900 și acum Dura-Ace 9000. Trecând peste vremurile în care Shimano vs Campagnolo era subiect puternic de dezbatere la berile de după o tură lungă recunosc din nou că am fost și rămân un fan al grupurilor japoneze atunci când vorbim de echiparea bicicletei mele de șosea.

Mă așteptam la ceva mai bun odată cu apariția noului grup dar sincer, nu mă așteptam la ce am simțit la prima tură, am fost absolut impresionat.

Nu sunt un ciclist care să poată da detalii referitoare la transferul mult mai eficient al forței cu ajutorul noului angrenaj, cred că testele făcute de mecanici pot spune mai clar acest lucru (și mai argumentat), dar modul în care schimb vitezele la noul grup, oh, aici pot să povestesc o săptămână.

manete dura ace

Citisem pe site-ul Shimano despre noile cabluri și despre faptul că mișcarea manetei este mai scurtă dar nu credeam că diferența este atât de mare față de 7900. Efortul pentru efectuarea schimbării vitezei a fost redus cu 47% și vă rog să mă credeți că acest lucru se simte. Față de senzația pe care o aveam cu vechiul 7900 diferența este uriașă iar dacă mă gândesc la Dura-Ace 7800 nu pot să nu zâmbesc ironic.

 Schimbătorul de spate și noua casetă de pinioane de 11.

schimbator spate dura ace

Aici nu pot spune decât că am fost distrus când am aflat că vechile mele roți nu sunt compatibile cu noul sistem cu 11 viteze de la Shimano. Bineînțeles că setul de roți Dura-Ace WH-7900-TU care a fost trimis pentru testare a suplinit puțin durerea despărțirii de vechile mele WH – 7800 dar totuși, am strâmbat puțin din nas și am înjurat puțin consumerismul care face un producător să oblige cumpărătorul să schimbe un produs foarte bun atunci când face un upgrade.

Revenind la schimbător se pare că acesta a fost redesenat pentru a opera mai ușor cu ajutorul noilor cabluri și pot spune că se confirmă afirmația celor de la Shimano, schimbarea fiind la fel de ușoară la ambele capete ale casetei.

Angrenajul.

angrenaj dura ace

Dacă ne referim la design nu pot spune că sunt impresionat. Îmi plăcea mult designul vechiului 7900, cu cele 5 “brațe”. Noul Dura-Ace este frumos, brațul pedalier are un design care atrage privirile și sistemul cu 4 “brațe” se pare că asigură aceeași rigiditate ca la 7900 dar cu o reducere a greutății (și cui nu îi place o bicicletă mai ușoară).

Schimbătorul față.

schimbator fata dura ace

Din nou, schimbătoare și cabluri. Nu știu de unde vine senzația asta dar parcă cineva a uns totul cu unt și alunecă totul impecabil. Poate că este vorba de modul în care este construit și acest nou schimbător, care mi se pare că are o pârghie gândită mult mai bine, pentru o schimbare mai directă. Sau poate că este vorba de noul sistem de prindere care oferă un contact mult mai solid pe cadru. Cine știe!

Nu are sens să povestesc despre frâne sau lanț. Primele sunt folosite doar la nevoie (ras sarcastic) și vă asigur că am fost la fel de impresionat de modulația noilor frâne pe cât de mult am fost impresionat de modul în care schimb vitezele cu noul Dura-Ace 9000. Lanțul este un consumabil care sunt sigur că va fi schimbat mai repede decât la grupurile de 10 si mult mai repede decât la bătrânul 7700, cu 9 viteze. Din păcate mofturile vin cu sacrificii și un lanț atât de îngust nu are cum să reziste 10.000 de km.

Dura-Ace 9000! Sincer, încă nu am reușit să îmi șterg rânjetul de pe față atunci când schimb vitezele. Trebuie să testați ca să înțelegeți despre ce vorbesc!

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.