FatBike 2x2 de la Christini 1

Christini sunt unii dintre pionierii angrenajelor 2×2 pentru biciclete. O astfel de transmisie angrenează ambele roţi ale bicicletei printr-un sistem complicat de pârgii, cardane, lanţuri şi pinioane. Astfel de biciclete sunt foarte rare, dar Christini vrea să demareze producţia în serie.

FatBike 2x2 de la Christini 2

Incă din 1995 firma Christini a inceput sa fabrice biciclete cu transmisie dubla. Au montat acest sistem chiar si pe scutere si motociclete, deci au o experienta bogata si curpinzatoare. Anul trecut au realizat un prototip de FatBike, bicicleta cu care Kate Leeming a calatorit spre Polul Sud. Aceasta cutezatoare ciclista nu e la prima isprava de acest gen, ea a mai luat parte si la alte expeditii extreme. Amintesc doar de expeditia Breaking the Cycle 2010 ce a avut loc in Africa si in care Kate a pedalat 22.040 de kilometri prin 20 de tari.

FatBike 2x2 de la Christini 3

FatBike-ul 2×2 folosit in 2013 a fost doar un prototip, dar acum Christini vrea sa-l produca in serie. Nu apreciez prea mult acest timp de transmisie, dar pe un FatBike s-ar putea sa aiba mai multa valoare. Multitudinea de cardane, pinioane si alte piese mareste mult coeficientul de frecare si greutatea bicicletei. La un FatBike de offroad ce merge prin zapada si noroi, aceste frecari sunt neglijabile. In schimb transmisia dubla ajuta mult la inaintare si la depasirea obstacolelor. In realitate nu prea s-au facut studii detaliate care sa demonstreze superioritatea acestei transmisii, dar in practica pare foarte utila. Necesita mai mult efort la pedalare, dar ruleaza mai bine si mai repede.

FatBike 2x2 de la Christini 4

Bicicleta Christini foloseste o transmisie diferita fata de alte modele 2×2. Pe dreapta are o transmisie clasica cu foi si pinioane. Butucul spate are pe partea stanga o placa dintata fixata cu suruburile discului de frana. Cadrul special conceput are un tub gros si drept, lung de la dropout pana la headtube. Prin acest tub trece un ax cardanic ce face legatura intre placa dintata de pe butuc pana la cea de la headtube. De aici o alta tija montata pe exteriorul bratului drept al furcii, întregeşte conexiunea dintre butucul spate si cel de faţă. Si furca este construita la comanda din titan de catre Carver Bikes. Sistemul de cardane se poate decupla, bicicleta functionand cand e cazul doar cu pinioane. Decuplarea se face de la roata dintata din spate prin intermediul unei manete cu cablu.

FatBike 2x2 de la Christini 5

Intreaga transmisie a fost gandita pentru cele mai grele conditii, bicicleta fiind destinata orizonturilor polare. Rotile late dotate cu cele mai groase anvelope inainteaza fara probleme prin gheaţă si zapada, iar transmisia 2×2 este de un real ajutor. Franele mecanice si lipsa suspensiilor fac aceasta bicicleta imuna la gerul iernii. Despre pret, disponibilitate si greutate inca nu se stie nimic. Aceste detalii vor fi facute publice dupa ce prototipul va deveni produs de serie.

FatBike 2x2 de la Christini 6

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.