cadru testat

Regula ce obligă rutierii să folosească biciclete de șosea care să cântărească cel puțin 6,8kg este contestată de ceva timp, însă UCI nu a luat în calcul până acum scăderea acestei limite ce nu mai este în concordanță cu tehnologia de astăzi.

Noul președinte al UCI, Brian Cookson, admite că această regulă este depășită: ”Înțeleg care a fost rolul acestei limite, dar cred că tehnologia a avansat”.

Această normă, ce interzice bicicletelor de șosea să aibă mai puțin de 6,8kg în competițiile oficiale, a fost implementată ca parte a Lugano Charter. Acest set de reguli, impuse la începutul anului 1997, se află încă la baza cadrului de reglementări tehnice ale UCI. Limita de 6,8kg este considerată ca fiind depășită și inutilă de către industria producătoare de biciclete pentru că tehnologia a ajuns în punctul în care pot fi fabricate modele mult mai ușoare, ce trec fără probleme testele de siguranță.

Modificarea acestei reguli nu este iminentă, dar ar putea face parte dintr-un proiect ce are ca obiectiv restructurarea regulamentelor UCI. ”Este foarte ușor în ziua de azi să produci o bicicletă de 6,8kg, dar nu aș dori să eliminăm de tot această regulă. Siguranța este cea mai importantă și nu aș vrea să văd biciclete care se rup sub cicliști.”, a declarat Cookson.

”Orice modificare în acest sens va viza o tranziție ușoară și nu o schimbare bruscă. Aceasta este opțiunea mea și sunt sigur că industria și echipele au aceeași opinie”, spune Dmitris Katsanis, membru al Equipment Commission din cadrul UCI.

Intensificarea testărilor pentru rezistență și securitate va duce la expansiunea programului de avizare a cadrelor de către UCI, astfel că roțile vor fi și ele incluse în aceste testări. În prezent, acest program testează cadrele folosite la competițiile oficiale pentru ca acestea să se încadreze în anumite standarde ce țin de geometrie.

via velonews

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.