Reţeta săptămânii - Salată de toamnă 01

Fructele şi legumele de sezon sunt întotdeauna cele mai bune. In primăvară mâncam salată şi ceapă verde cu sacul, dar acum nu mă tentează deloc. In schimb mi-e o poftă teribilă de fructele toamnei, oricare ar fi ele. Vă ademenesc cu o salată de toamnă pe care eu aş mânca-o zilnic. Salata se prepară foarte rapid şi uşor, este ieftină şi aduce nenumărate beneficii sănătăţii. Ea conţine morcov, ţelină, măr, gutuie, nucă şi alte câteva adaosuri opţionale.

Reţeta săptămânii - Salată de toamnă 02

Morcovul este o planta alimentara si medicinala de la care se poate folosi orice: radacina, tulpinile, frunzele, florile si semintele. Noi vom folosi delicioasa si hranitoarea radacina. 100g de morcov contin 70mg de sodiu, 320mg de potasiu, 10g carbohidrati si 1g proteine. Este foarte bogat in vitamina A, 100g de radacina asigurand peste 300% din necesarul zilnic si mai contine mici cantitati de vitamina C, B6, magneziu si fier.

Reţeta săptămânii - Salată de toamnă 03

Si de la ţelină se foloseste totul, fiind o planta inrudita cu morcovul. Radacina este extraordinara, aducand multiple foloase sanatatii si fiind foarte utila in bucatarie.  Ţelina intareste imunitatea, detoxifiaza organismul, este cicatrizanta, diuretica, curativa si afrodisiaca. 100g de radacina are 80mg de sodiu, 260mg de potasiu, 3g glucide, 1g proteine.

Reţeta săptămânii - Salată de toamnă 04

Mărul este denumit regele fructelor datorita substantelor hranitoare pe care le contine. Merele sunt pline de fibre, controleaza insulina, detoxifica organismul si scad riscul afectiunilor respiratorii. 100g de măr contin 14g glucide, 0,3g proteine si 0,2g grasimi. Are multe vitamine si minerale, chiar daca in cantitati mici.

Reţeta săptămânii - Salată de toamnă 05

Gutuia este fructul preferat al toamnei, aromat, delicios si sanatos. Are proprietati antiinflamatorii, astringente, analgezice, antispasmodice, emoliente, digestive. 100g de fruct contin 13g de glucide din care jumatate sunt fibre, vitamina C 13mg, potasiu 200mg, calciu 14mg, magneziu 6mg.

Reţeta săptămânii - Salată de toamnă 06

Nucile sunt un bun aliment pentru creier, datorita lecitinei ce stimuleaza memoria si puterea de concentrare. Combat depresia, previn bolile cardiovasculare, ajuta pielea si parul sa fie mai sanatoase. Miezul de nuca este foarte hranitor avand un continut de 15% proteine, 14% glucide si 63% grasimi bune. Are mari cantitati de sodiu, potasiu, fosfor, calciu si vitamine B si C.

Reţeta săptămânii - Salată de toamnă 07

Pentru prepararea salatei avem nevoie de un mar mare, o gutuie, un morcov si o ţelină mica.  Nu curat nimic de coaja, nici chiar radacinoasele, pe care le spal cu periuţa sub jet de apa rece. Se rad toate ingredientele pe razatoarea mare, apoi se amesteca intr-un castron. Se adauga 5-10 nuci macinate, 1-2 linguri de ulei virgin si 1-2 linguri de miere. Se mai pot incorpora si altele dar preferabil doar fructe si legume ce cresc in zona noastra. Salata este foarte hranitoare si satioasa si eu nu mai pot manca nimic altceva la o masa.

Reţeta săptămânii - Salată de toamnă 08

Ca desert recomand un must dulce de struguri, sau macar un ciochine de boabe intregi sau sub forma de suc. Mustul este un adevarat panaceu, deoarece are reale virtuti terapeutice. Stimuleaza imunitatea si refacerea organismului, este bun pentru anemici, stimuleaza intelectul si are mari cantitati din vitaminele A, B1, B2, C.

Reţeta săptămânii - Salată de toamnă 09

Poftă bună!

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.