Greenstar combină bambusul cu aluminiul 00

Cadrele realizate doar din bambus sunt la fel de scumpe ca cele din carbon. Deşi bambusul are calităţi extraordinare, se foloseşte rar la fabricarea cadrelor, datorită preţurilor mari şi manoperei migăloase. O soluţie de compromis este combinarea tuburilor de bambus cu ţevile metalice.

Greenstar combină bambusul cu aluminiul 02

Greenstar a intrat recent in industria ciclismului cu un nou model de cadru ce combina bambusul si aluminiul. S-a obtinut un hibrid foarte reusit ce se bucura partial de avantajele bambusului, dar are si un  pret foarte scazut. Tulpinile de bambus sunt mai elastice decat otelul si mai rezistente decat aluminiu. De aceea cadrele celor de la Greenstar ofera plimbari placute si sigure.

Greenstar combină bambusul cu aluminiul 03

Greenstar a incorporat cinci tuburi de bambus in cadrele lor. Partile formate din material vegetal sunt top tube, down tube, seat tube si seat stay-urile. Bambusul este introdus in mufe din aluminiu, lucru usor si ieftin de realizat. Componentele cadrului sunt facute din aluminiu reciclat, deoarece firma doreste sa protejeze cat mai mult natura.

Greenstar combină bambusul cu aluminiul 04

Primul model fabricat se numeste EcoForce 1 si este o bicicleta cu o viteza, dedicata plimbarilor de agrement. Bicicleta este produsa in trei scheme coloristice – alb, verde si albastru. Aproape toate piesele sunt vopsite pentru a se asorta cat mai bine. Nu s-au folosit componente de top pentru a nu urca pretul final, deoarece EcoForce se doreste a fi o bicicleta ieftina, accesibila si placuta.

Greenstar combină bambusul cu aluminiul 05

Firma a testat temeinic toate cadrele pentru a fi sigura ca rezista la orice stres. Cadrele au fost testate de 100.000 de ori de un dispozitiv special ce imita fortele pedalatului. Nici un cadru nu a avut de suferit, demonstrand o constructie ireprosabila. EcoForce 1 va fi disponibila abia de anul viitor, pentru inceput doar in SUA. Pretul unei biciclete complete este de 470 de dolari americani.

Sursa: BikeRumor

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.