01

In ultimul timp jantele capătă profile tot mai mici şi lăţimi tot mai mari. Chiar şi jantele de cursieră au căpătat lăţimi de MTB, iar cele de MTB parca ar fi de FatBike. Lăţimea tot mai mare aduce multe avantaje şi majoritatea producătorilor se grăbesc să profite de ele.

04

Ce înseamnă o jantă ultra-lată? 30mm? 35?? 40??? Nu, 41mm, căci atât masoara noua janta produsă de Ibis. Denumirea de 741 arata clar caracteristicile jantei. Cifra 7 indica diametrul de 27.5″ iar 41 este latimea in milimetri. Desi pare cam exagerata, latimea jantei nu dauneaza cu nimic, ba dimpotriva.

02

Construită din carbon, janta este de tip hookless, adica nu are acele margini laterale pe interior, de care se agata anvelopa. Lipsa acelei margini usureaza mult montarea si demontarea anvelopelor, mai ales la sistemele tubeless. 741 este tubeless ready, avand gata montata valva speciala si fondul de janta izolant. Montarea cauciucului se face fara efort, doar cu mana goala, iar pentru umflare e suficienta o pompa buna de podea.

03

Janta cu interiorul de 35mm si exteriorul de 41, cantareste 473 de grame. Ibis a intentionat sa construiasca un set trainic de roti fara sa se preocupe prea mult de greutate. Ambele roti sunt impletite X2 cu cate 32 de spite triplu modelate. Spitele au grosimea la baza de 2,2mm, la mijloc 1,5 iar la capat 2mm. Niplurile de aluminiu nu au nici o sansa sa se smulga din janta deoarece gaurile sunt intarite suplimentar. A rezultat astfel o roata extrem de trainica, ce a fost supusa la numeroase teste de impact, in urma carora s-a constatat ca este cu 50-300% mai rezistenta decat alte modele concurente.

07

Varianta clasica vine dotata cu butuci proprietari, iar modelul 741s are butuci DTSwiss 350. Butucul de pe faţă are ax de 15mm ThruAxle si suport pentru disc cu sase suruburi. Butucul de spate DTSwiss are o stea de angrenare cu 54 de dinti ceea ce-i confera un punct de angrenare la fiecare 6 grade. Are ax 142x12mm TA si vine cu caseta Shimano sau driver XD. Separat se pot achizitiona si adaptoare pentru ax QR 135×10.

05

Latimea mare reduce riscul dejantarii si al snake bite-ului, iar anvelopele ruleaza mai bine la presiuni scazute. Se recomanda anvelope cu profil rotund si crampoane egale, cu latimi de cel putin 2.2″. Pe cantar cele doua roti au totalizat 1706 grame cu tot cu valve si rim tape. E o greutate mai mult decat decenta pentru un model atat de masiv si rezistent. Preturile recomandate de producator sunt 1300 de dolari pentru varianta cu butuci proprii si 1500 dolari pentru versiunea cu DTSwiss.

06

Sursa: BikeRumor

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.