Chec cu fructe uscate 1

La recentele sărbători de iarnă am gătit destul de mult şi am descoperit câteva reţete minunate. Nu îmi plac reţetele complicate, cu multe etape, zeci de ingrediente şi ore de muncă. Îmi place să gătesc simplu, rapid si sănătos.

Un desert foarte uşor de preparat este checul cu fructe uscate. Ingredientele se gasesc in bucataria fiecaruia, necesita cateva minute de munca si poate fi facut de oricine. Este nevoie de:
– 500 grame fructe uscate
– 300 grame suc natural
– 150 grame faina de grau
– 10 grame praf de copt
– esente si arome la alegere

Reţeta săptămânii - Chec cu fructe uscate 2

Ca fructe uscate cea mai potrivita alegere sunt stafidele. Sunt ieftine, se gasesc oriunde, nu trebuie curatate sau taiate. Pentru experiente culinare mai elevate se pot folosi si alte fructe uscate sau confiate. Eu am pus jumatate din cantitate stafide si am mai completat cu smochine, curmale, caise, prune, ananas. Le-am cumparat varsate de la Mall. Sunt mai ieftine decat cele ambalate si pot sa-mi iau cate am nevoie. Am vazut ca altii mai adauga coji de portocale si de lime, goji, fructe de padure, cocos, cirese confiate si alte minunatii.

Stafidele se lasa intregi, dar fructele mai mari trebuie taiate bucati. Toate fructele se pun intr-un castron mare si peste ele se adauga sucul natural. Se poate folosi suc proaspat stors de portocale, ananas, mere si alte fructe dulci si zemoase. Se poate folosi si suc natural din comert, de preferat fara conservanti si alte chestii nasoale. Se mai adauga ceva esente, se amesteca si se lasa cel putin o ora sa se inmoaie. Am folosit esente lichide de lamaie, portocal, rom sau fructe de padure. Zahar nu se pune, checul va iesi oricum foarte dulce.

Dupa o ora se adauga faina si praful de copt, se amesteca si se toarna compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt. In functie de aragaz se lasa 30-60 de minute pana este copt. Se verifica cu o scobitoare pentru mai multa siguranta. Se infinge scobitoarea in chec si daca iese curata, coacerea este completa. O prajitura sanatoasa, doar din ingrediente naturale ce poate fi consumata si in perioadele de post. Este plina de calorii si glucide si pentru ca este densa si uscata poate fi luata in ture in loc de batoane si sendvisuri.

Sursa: JamilaCuisine

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.