Jantă de enduro cu un singur perete 1

Aproape zilnic vedem produse noi şi inovative, produse care încearcă să se abată de la standarde şi să reinventeze roata. Produsele cu adevărat excepţionale sunt rare şi de multe ori nu sunt luate în serios. O firmă australiană a readus în atenţie vechiul desing de jantă cu un singur perete. Deşi acest model de jantă este vechi de când lumea, modul în care l-au relansat se poate considera o inovaţie majoră.

Jantă de enduro cu un singur perete 2

Australienii de la Bouwmeester Composites produc in fabrica proprie piese de carbon executate manual. Cel mai nou produs al lor este o janta de enduro din carbon. Produsa momentan doar in marimea 27.5 inch, janta se remarca prin designul cu un singur perete. In trecut, s-a inceput constructia de jante duble, deoarece cele simple erau prea fragile. Trecerea de la oţel la aluminiu a facut ca jantele sa devina mai slabe, asa ca solutia ideala era dublarea peretilor. Jantele duble sunt indubitabil mult mai rezistente decat cele simple, dar aceasta regula e valabila doar la metale. Cand s-a inceput fabricarea de jante din carbon, s-a pastrat acelasi design din inertie. Australienii teoretizeaza ca aluminiul si carbonul sunt prea diferite pentru a fi lucrate in aceleasi forme.

Jantă de enduro cu un singur perete 3

Janta Tammar V4.8 are un profil asemanator cu jantele de motocros, sau cu anticele jante de otel de pe bicicletele bunicilor. Unicul perete al jantei este fabricat 100% din carbon laminat. Profilul releva un canal central in care sunt dispuse gaurile niplurilor. Acest canal ranforsat are darul de a intari si rigidiza suplimentar janta. Peretele superior nu a fost eliminat, ci a fost folosit pentru a-l ingrosa pe cel inferior. Nu s-a cautat obtinerea unei jante usoare, ci a uneia rezistente. Grosimea foarte mare a peretelui permite strangerea niplurilor la maxim. Janta nu are limita de tensiune, astfel ca spitele se pot tensiona pana la valori imense, rezultand astfel o roata foarte rigida si stabila. Gaurile niplurilor sunt orientate oblic, astfel ca spitele sa stea cat mai drepte intre janta si butuc.

Jantă de enduro cu un singur perete 4

Peretii laterali sunt si ei mai grosi decat media si se remarca prin lipsa buzei pentru anvelope. Latimea este destul de mare, avand o valoare de 38mm la exterior si 31,5mm la interior. Peretii grosi, latimea mare si marginile fara buze fac din aceasta janta instrumentul ideal pentru enduro. Producatorii se lauda ca Tammar are o rezistenta la impact mai mare decat a celor mai multe jante de pe piata. Deocamdata exista un singur model, de 27.5″ cu 32 de gauri, ce cantareste 485 de grame. Un set se roti construit cu butuci DTSwiss 240 cantareste 1780 de grame si costa 3000 de dolari australieni. In moneda europeana asta inseamna cam 2130 de unitati.

Sursa: BikeRumor

1 COMENTARIU

  1. Scepticismul meu este: carbonul tot carbon ramane, indiferent cine si cum il lucreaza iar referitor la aceste jante, fisurarea lor este doar o chestiune de timp.
    Chiar daca singurul lor perete este destul de gros, are ramforsare pt. rigidizare si permite strangerea necontrolata a niplurilor, pana la valori maxime (deja suna ciudat!), atunci pericolul de fisurare este cat se poate de iminent.
    Cu certitudine, fisurile vor porni numai din zona gaurilor de nipluri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.