Jantele de carbon sunt foarte recent apărute în sectorul FatBike şi doar câţiva producători se pot lăuda că le construiesc. Atomik este unul dintre aceştia, dar spre deosebire de ceilalţi, a brevetat o inovaţie foarte utilă şi interesantă.
Fără indoiala o janta de FatBike este lata si grea, ceea ce face ca aceste biciclete sa nu fie prea apreciate. In ultimii ani producatorii s-au straduit sa realizeze jante cat mai usoare, fara a micsora latimea sau a sacrifica rezistenta. O janta dubla lata de 80 sau 100 de cm ar fi indestructibila dar si extrem de grea. De aceea jantele de FatBike au un singur perete lat si gros.
Atomik a realizat o janta tip sandviş ce este formata din doua straturi de carbon intre care sa afla un strat de spuma. Aceasta spuma speciala aduce multe beneficii respectivei jante. In primul rand este mai usoara decat carbonul pe care il inlocuieste, astfel ca rade multe grame din greutatea totala. Desi e „doar o spuma”, in realitate aduce un plus de rezistenta jantei, intr-un fel in care carbonul simplu nu ar fi facut-o. Spuma mai are si darul de a absorbi vibratiile si de a atenua socurile, lucru extrem de util pe terenurile accidentate. In plus spuma este hidroscopica ceea ce inseamna ca nu absoarbe apa si nu-si modifica volumul.
Janta Atomik este lata la exterior de 85mm si la interior de 75mm. Momentan este in teste, asa ca greutatea finala nu se cunoaste cu siguranta, dar va fi intre 500 si 540 de grame. Marginile au buza pentru anvelope, iar cele 32 de gauri au un offset de 14mm. Va fi disponibila si o versiune cu 64 de gauri, ambele construite din fibra de carbon cu tesatura 12K.
Dupa ce perioada de testare va fi finalizata, janta va fi pusa in vanzare, undeva prin august. Atomik are in plan si alte jante similare printre care amintesc modelul 27.5+ cu latime de 43mm si greutate de 450 grame.
Mă refeream strict la jantele de FatBike, la care poţi să numeri pe degete modelele de carbon.