bontrager-aeolus-d3-tlr

Cei de la Bontrager au pregătit o nouă versiune a modelului de roți aero Aeolus, acestea fiind acum mai ușoare și compatibile cu cauciucuri tubeless și frâne pe disc.

d3_dual_leading_edges

Noile Aeolus au o jantă mai lată acum, 19,5mm față de 17,5mm, ideea din spatele acestei modificări fiind îmbunătățirea suportului pentru cauciucuri, confortul și controlul. Mai multe companii producătoare de roți au apelat la această lățire a jantelor în ultimii 2-3 ani. Cei de la Bontrager spun că în ciuda acestui profil mai lat, greutatea roților a scăzut cu până la 110g, în funcție de model.

d3_shape_vs_depth

Pentru frâne clasice, americanii au pregătit versiunile Aeolus 3 (jante de 30mm), 5 (50mm), 7 (70mm) și 9 (90mm) pentru cauciucuri tubeless, clincher și baieuri. Prețurile variază între 1160 și 1230€ pentru roata față și 1440 – 1500€ pentru roata spate în versiunea destinată baieurilor. Pentru cauciuri clincher și tubeless prețul crește cu 135€.

Aeolus 3 și Aeolus 5 vor fi disponibile pentru prima dată într-o variantă compatibilă cu frânele pe disc. În schimb, Aeolus 7 și Aeolus 9 nu vor vor putea fi folosite cu frâne pe disc.

d3_stacked_lacing

Bontrager spune că roata față cântărește doar 510g la modelul Aeolus 3 tubular, iar roata spate 640g. Niciuna dintre aceste roți nu are limită de greutate.

Aeolus 5

Roțile Aeolus au fost introduse pe piață în 2011, cu un profil al jantei numit de americani D3 (Dual Direction Design), o formă ce oferă eficiență aerodinamică atât la marginea exterioară, cât și la cea interioară a jantei. Cei de la Bontrager spun că acest profil oferă o viteză mai mare, dar și un control mai bun al bicicletei în cazul unui vânt lateral.

1 COMMENT

  1. ”,dar si un control mai bun al bicicletei in cazul unui vant lateral.” – de exemplu la niste roti cu jante de 90 mm; asa ceva nu cred pt. nimic in lume!….
    Chiar nu se creaza presiune oscilanta pe roti, din lateral la un profil atat de inalt, ca doar nu e perforat, domnilor de la Bontrager?!
    La aceste roti asa de usoare si cu un moment giroscopic evident foarte mic, pe vant din lateral, fereasca D-ZEU!, sa bata tare si-n rafale, dezechilibrarea te pandeste in deplasare.
    Ce stil pot avea producatorii de a pacali cumparatorii!

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.