Care sunt muşchii folosiţi la pedalat

Unii consideră în mod eronat că doar muşchii coapselor lucrează in timpul pedalatului. In realitate aproape jumatate din muşchii corpului sunt implicaţi în această mişcare. Vă voi prezenta toţi muşchii folosiţi pe bicicletă şi modul în care ei lucrează.

Muşchiul gluteal sau fesier
Muşchii posterirului sunt mari si puternici si s eimpart in trei grupe – gluteul mic (sus), gluteul mediu (mijloc) si gluteul mare (jos).  Acestia sunt lucrati cand coapsele se deplaseaza in jos in timpul pedalatului. De asemeni se implica in miscare cand se pedaleaza ridicat din şa.

Muşchiul cvadriceps
Cel mai mare muschi al corpului preia cea mai mare parte a efortului.  Se contracta la maxim atunci cand coapsa este paralela cu solul si pana piciorul ajunge drept.  Este format din patru parti – dreptul femural, vastul lateral, vastul medial si vastul intermediar.

Muşchiul posterior al coapsei sau femural
Este o grupare de trei muschi situati in partea din spate a coapsei – biceps femural, semitendinosul si semimembranosul. Se contracta in timpul flexarii piciorului, atunci cand se trage pedala de jos spre spate.

Muşchii gambelor
Este format din doua grupari, gastrocnemianul (sau gemenii) deasupra, si solearul dedesubt. Muschii gambelor se activeaza in partea de jos a mscarii cand se executa extensia gleznei. In partea din fata se gaseste tibialul anterior ce se contracta cand piciorul este tras in spate si glezna se flexeaza.

Muşchii şoldului
Flexorii şoldului ajuta la tragerea coapsei in sus in partea finală a miscarii.

Muşchii trunchiului
Includ dreptul abdominal, oblicii si erectorii spinali (lombarii). Sunt folositi mai ales la incalecat si descalecat sau cand se pedaleaza la deal ridicat din sa. Ajuta la mentinearea echilibrului in special in disciplinele offroad.

Muşchii din schiţă:
A – fesier (roşu)
B – cvadriceps (roz)
C – gastrocnemian (portocaliu)
D – gambier anterior (albastru)
E – biceps femural (galben)
F – flexorul şoldului (verde)

Si sa nu uitam cel mai important si mai greu de antrenat muschi – miocardul.

.

3 COMENTARII

  1. Adevaratul pedalat se face numai cu pedale clipless sau pedale cu ratrape; atunci poti antrena din plin toti muschii in cauza, iar randamentul va fi maxim.

  2. Si schema din articol e facuta cu pedale clipless.
    La pedalele platforma nu se implica posteriorii coapsei.

  3. „Adevaratul pedalat”?! Adicatelea, oricine merge pe platforme nu pedaleaza. Da’ ce face? Schiaza? Joaca table? Ca abia cu clipless folosesti toti muschii si ca ai un randament maxim e de la sine inteles, dar asta nu inseamna ca altfel nu pedalezi. Vorba englezului, „elitist bullshit”… (Cine are chef poate citi si „Cycling anatomy”, mi s-a parut o carticica foarte buna, pe acelasi subiect.)

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.