Raceala

Antrenamentele dure stau la baza unei forme sportive mai bune și asta pentru că ele aduc organismul într-un stadiu în care, în timpul perioadelor de odihnă, acesta este nevoit să se adapteze prin modificări fiziologice ce îți vor crește capacitatea de efort.

Odihna este foarte importantă în viața unui ciclist, mai ales după antrenamente aprige în care organismul este secătuit de rezervele necesare unei funcționări optime. Fără repaus, mecanismele compensator-adaptative nu se vor putea desfășura și, astfel, îți vei pierde timpul și energia fără să obții vreun rezultat.

Introdu una sau două zile de pauză pe săptămână și antrenează-te constant. Imaginează-ți că ai de urcat foarte multe scări, cu un prag în care poți să îți tragi suflarea la intervale regulate.

Un alt aspect important de care trebuie să ții cont este propriul organism și modul în care acesta răspunde în timpul antrenamentelor. Un jurnal în care să îți notezi senzațiile pe care le ai pe bicicletă în fiecare zi ar fi foarte util. Prin extrapolare, după un timp, poți lua decizia de a trage mai tare la antrenament sau de a te odihni pe baza acestui istoric.

Monitorizarea ritmului cardiac este și ea utilă în timpul antrenamentelor. Dacă ai un power meter montat pe bicicletă, nu înseamnă că trebuie să renunți la urmărirea pulsului, ci dimpotrivă, corelarea celor două date te poate ajuta să identifici mai bine momentul în care trebuie să iei o pauză. O capcană în care pot cădea mulți rutieri este aceea a ”supraantrenării” atunci când performanțele întârzie să apară.

În viața oricărui ciclist există perioade în care sistemul imunitar devine vulnerabil, mai ales în perioada antrenamentelor dure, iar o răceală sau o altă afecțiune îți poate întrerupe progresul. Însă ce e de făcut în această situație? Trebuie să te antrenezi în continuare? Și dacă da, la ce intensitate?

Fostul rutier profesionist Ben Day ia în calcul fiecare situație în care te-ai putea afla și oferă următoarele sfaturi:

– dacă ai febră și dureri, ai nevoie de un repaus total.

– dacă simptomele apar mai jos de gât, o tuse din piept de exemplu, repausul complet este cel mai indicat lucru. Cu toate acestea, 20-30 de minute de exerciții ușoare precum mersul pe jos sau un rulaj lejer pe trainer, ar putea să grăbească refacerea.

– dacă expectorațiile au culoarea verde sau galbenă, înseamnă că încă te lupți cu o infecție, așa că, dacă vrei să faci puțină mișcare, nu te suprasolicita. Reintră progresiv în rutina antrenamentelor pe parcursul mai multor zile.

– dacă ai dubii, mergi la un specialist în medicină sportivă pentru a fi sigur că nu îți soliciți organismul prea mult înainte de a fi vindecat complet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

via bikeradar

 

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.