The Feed Zone of the Spring Classics 2013

O echipă de cercetători spanioli a descoperit că sportivii care adaugă sare în băuturile de rehidratare au performanțe mai  bune în concursurile de anduranță decât cei care utilizează băuturile izotonice ca atare.

Oamenii de știință au ajuns la concluzia că băuturile destinate sportivilor nu conțin destui electroliți pentru a-i înlocui în totalitate pe cei pierduți în timpul competițiilor de anduranță, ceea ce înseamnă că organismul va fi solicitat pe fondul unui deficit de sodiu.

Chiar și cele mai bune băuturi de acest tip de pe piață conțin doar jumătate din cantitatea de sodiu pe care organismul o pierde prin transpirație.

”Chiar dacă companiile care produc băuturi izotonice sunt conștiente de faptul că introducerea unei cantități mai mari de sodiu în aceste produse ar ajuta mai mult în menținerea echilibrului dintre fluide și electroliți în timpul efortului, o concentrație mai mare de sodiu ar face în același timp ca gustul acestor băuturi să fie mai sărat, ceea ce ar scădea atractivitatea acestora pe o piață în care gustul reprezintă cheia succesului”, spune unul dintre cercetători.

”Pentru a compensa pierderile de electroliți în timpul antrenamentelor sau a competițiilor sportive, este recomandat în alimentație un surplus de fructe, nuci sau chiar capsule cu sare”.

În testele efectuate, mai mulți triatloniști au adăugat în băuturile pe care le folosesc de obicei 12 capsule cu sare, împărțite pe parcursul celor 3 probe, cu scopul de a înlocui 71% din sodiul pierdut. În comparație cu un alt grup de sportivi de aceeași vârstă și capacități fizice similare, a căror băuturi au fost suplimentate cu un placebo, s-a constatat că cei care au avut mai multă sare în băuturi au terminat competiția de triatlon cu 26 de minute mai repede în medie.

”Acest efect pozitiv asupra performanțelor rezultă din creșterea concentrației de electroliți în sânge, ceea ce determină un consum crescut de lichide în timpul efortului și îmbunătățește raportul dintre apă și electroliți”.

via cyclingweekly

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.