Pillar brevetează un nou model de spiţă 1

Spiţele sunt probabil cele mai neinteresante piese ce intră în componenţa unei biciclete. Puţini le acordă atenţia cuvenită, cu toate că ele sunt o verigă de bază în buna funcţionare a bicicletelor. O spiţă ruptă îţi poate ruina cursa sau chiar te poate face să mergi pe jos până acasă. Pillar au lansat un nou design de spiţă ce îi poate mari drastic rezistenţa şi durata de viaţă.

Pillar 3D Force este numele spitei ce vrea sa revolutioneze constructia de roti. Au fost proiectate sa preia si sa suporte mai usor tensiunile si torsiunile ce apar cand roata este stresata si abuzata. La spitele J, punctul slab este chiar la cot, in punctul de contact cu butucul. Cand se formeaza cotul, materialul este suprasolicitat, astfel ca acea zona este mai slaba si poate ceda mai usor. Am vazut foarte multe spite rupte si majoritatea s-au rupt de la cot. Unii producatori fac spite mai ingrosate in zona cotului, dar Pillar au gasit o alta cale.

Pillar brevetează un nou model de spiţă 2

3D Force au chiar langa cot doua zone aplatizate, una in continuarea celeilalte, defazate la 90 de grade. Scopul acestor aplatizari este de a crea un plus de elasticitate in zona cea mai expusa a spitei. Prima aplatizare de langa cot  are rolul de a atenua fortele de torsiune, iar a doua zona face ca spita sa se indoaie la un unghi mai natural catre janta. Cei de la Pillar afirma ca acest design mareste de 3-5 ori durata de viata a spitei. Zona cotului va fi eliberata de stres, spitele sunt mai elastice si roata mai solida.

Nici niplurile Pillar nu au scapat de imbunatatiri. Modelul TAF incorporeaza un mic detaliu constuctiv ce ar putea sa faca o mare diferenta. Primul sfert al filetului interior este ras pe jumatate, spirele fiind mai putin pronuntate. De obicei la intrarea in niplu, spitele se curbeaza usor, deoarece nu vin in linie dreapta de la butuc la janta. Din cauza acestei curburi filetele spitei si ale niplului se freaca prea tare si niplul nu poate fi strans corespunzator. Niplurile TAF au acea zona semi-aplatizata la interior, unde filetul spitei se poate misca mai usor, iar indoirea nu produce presiune suplimentara.

Pillar brevetează un nou model de spiţă 3

Zona filetului este un alt punct slab al spitelor, de unde se pot rupe datorita stresului repetat. Cu niplurile TAF, filetul spitelor capata o pozitie mai buna , indoirea este mai putin pronuntata si mare parte din stres este eliminata. Niplurile se pot strange mai tare, ceea ce duce la constructia unei roti mai puternice.

Pillar brevetează un nou model de spiţă 4

Incă nu se cunoaşte preţul, greutatea şi disponibilitatea acestor noi produse.

Sursa: BikeRumor

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.