Ronde van Vlaanderen  2010

În lipsa celor doi titani care au dominat clasicele pe pavate în ultimii ani, Tom Boonen și Fabian Cancellara, ediția din acest an a Turului Flandrei se anunță a fi mai echilibrată și imprevizibilă ca niciodată. Singurul câștigător al cursei ce se va afla mâine la start este Stijn Devolder, actualul rutier al celor de la Trek reușind să se impună doi ani la rând, în 2008 și 2009.

Ținând cont de evoluțiile slabe ale lui Devolder din ultimele sezoane, cel mai probabil, un nou nume va fi adăugat pe lista învingătorilor din Turul Flandrei. Iată care sunt principalii favoriți:

Vanmarcke

 

Dintre toți pretendenții la victorie, Vanmarcke este singurul rutier ce își planifică întregul sezon în jurul clasicelor pe pavate, fiind unul dintre puținii specialiști puri ai curselor pe piatră cubică. La 26 de ani, rutierul celor de la Lotto-Jumbo are deja clasări pe podium atât în Turul Flandrei, cât și în Paris-Roubaix, în ultimele două sezoane fiind foarte aproape de a-și trece în palmares o victorie imensă pentru un ciclist încă tânăr pentru acest tip de curse.

Cea mai bună clasare în Turul Flandrei: locul 3 în 2014

Thomas

 

 

După 5 ani de încercări, se pare că cei de la Sky au descoperit în sfârșit rețeta succesului și în clasice. Geraint Thomas este ciclistul hibrid competitiv atât pe pavate, cât și în marile tururi, gen de rutier ce a dispărut din pluton la mijlocul anilor ’90 și un tip de ciclist pe care doar cei de la Sky îl mai puteau scoate din laborator 20 de ani mai târziu.

Galezul a arătat că este în cea mai bună formă a carierei în E3 Harelbeke, acolo unde i-a lăsat cu gura căscată pe Zdenek Stybar și Peter Sagan, cucerind astfel prima sa cursă clasică. Thomas va fi susținut de Bradley Wiggins și va fi nevoit să îi întoarcă serviciul campionului mondial de contratimp în Paris-Roubaix.

Cea mai bună clasare în Turul Flandrei: locul 8 în 2014

Stybar

 

 

Chiar și fără Tom Boonen, Etixx-QuickStep rămâne cea mai puternică echipă în clasicele pe pavate, însă marea slăbiciune a belgienilor a fost în ultimii ani tactica. Prezența în echipă a mai multor rutieri capabili să câștige aceste curse se pare că îi încurcă pe cei de la Etixx, cea mai recentă dovadă fiind Omloop Het Nieuwsblad unde Ian Stannard a reușit să câștige dintr-un grup de 4 rutieri dintre care 3 erau de la Etixx-QuickStep.

Zdenek Stybar a arătat o formă bună în acest început de sezon și va fi unul dintre liderii echipei, alături de Niki Terpstra. Cehul s-a impus în Strade Bianche și a fost al 2-lea în E3 Harelbeke.

Cea mai bună clasare în Turul Flandrei: locul 18 în 2014

Terpstra

 

 

Terpstra se află la apogeul carierei, reușind să se impună anul trecut în Paris-Roubaix chiar cu Boonen și Cancellara în pluton. Rutierul de 30 de ani continuă și în 2015 forma bună arătată anul trecut, reușind să câștige în luna februarie Turul Qatarului și fiind aproape de victorie în Omloop Het Nieuwsblad și Gent-Wevelgem.

Pe lângă Stybar și Terpstra, Etixx-QuickStep îi va trimite în Turul Flandrei și pe Stijn Vandenbergh, Guillaume van Keirsbulck și Matteo Trentin, rutieri ce ar putea obține și ei o clasare bună într-un context favorabil.

Cea mai bună clasare în Turul Flandrei: locul 6 în 2012 și 2014

Kristoff

 

 

Cel mai prolific rutier al începutului de sezon este cu siguranță Alexander Kristoff, norvegianul obținând 8 victorii de etapă în mai puțin de două luni. În plus, Kristoff a fost foarte aproape de a-și apăra titlul în Milano – San Remo, forma acestuia fiind într-o continuă îmbunătățire ce a culminat cu victoria la general de zilele trecute din Cele Trei Zile de la De Panne.

Cea mai bună clasare în Turul Flandrei: locul 4 în 2013

VA

 

 

În Turul Flandrei 2014, Van Avermaet a fost cel mai aproape de a obține victoria pe care o caută de atâția ani într-o clasică, însă Cancellara a fost mai rapid la sprint și a câștigat o cursă în care Van Avermaet încercase de mai multe ori să se desprindă.

În ciuda căzăturii din E3 Harelbeke, liderul celor de la BMC spune că  este refăcut și că va fi în formă maximă mâine, o formă ce i-a adus prima victorie în World Tour după o pauză de 7 ani, la începutul lui martie, în Tirreno-Adriatico.

Cea mai bună clasare în Turul Flandrei: locul 2 în 2014

Degenkolb

 

 

Proaspătul învingător din Milano – San Remo ar putea face o dublă istorică dacă se va impune și în Flandra, însă Paris-Roubaix pare cursa ce i se potrivește mai mult dintre cele două clasice pe pavate. Germanul nu a reușit o performanță mai bună de locul 9 în Turul Flandrei, dar speră ca în lipsa lui Boonen și a lui Cancellara să își îmbunătățească semnificativ această clasare.

Cea mai bună clasare în Turul Flandrei: locul 9 în 2013

sagan

 

 

Dacă anul trecut Sagan era văzut ca marele rival al lui Cancellara, forma dezamăgitoare din acest început de sezon l-a retrogradat pe slovac la statutul de favorit din linia a doua. Chiar dacă are doar 25 de ani, fanii, și mai ales patronul echipei, așteaptă de la Sagan o victorie într-un ”monument”, un succes ce ar da restart sezonului atât pentru slovac, cât și pentru întreaga echipă Tinkoff-Saxo.

Cea mai bună clasare în Turul Flandrei: locul 2 în 2013

boom

 

 

Cei de la Astana l-au transferat în acest sezon pe Lars Boom pentru a fi competitivi și în clasicele pe pavate, olandezul demonstrându-și calitățile pe un astfel de traseu în Turul Franței, anul trecut, când a câștigat faimoasa etapă cu secțiuni din Paris-Roubaix.

În cursele premergătoare Turului Flandrei, Boom nu a arătat prea bine, însă probleme prin care trece echipa kazahă ar putea să îi ofere motivația necesară pentru a obține un rezultat mare.

Cea mai bună clasare în Turul Flandrei: locul 11 în 2013

leukemans

 

 

Liderul celor de la Wanty face parte dintr-o categorie aparte de rutieri, fiind un ciclist despre care auzi doar în Turul Flandrei și Paris-Roubaix, în ambele curse având clasări în top 5. Ajuns la 37 de ani, pentru Leukemans ar putea fi ultima șansă de a obține o clasare pe podium în Flandra.

Cea mai bună clasare în Turul Flandrei: locul 4 în 2010

 

 

 

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.