Haussler

Actualul rutier al celor de la IAM a debutat la profesioniști în 2005 cu Gerolsteiner, echipă alături de care a petrecut 4 sezoane și în tricoul căreia a câștigat o etapă în Turul Spaniei chiar în primul său an la profesioniști. Pentru Haussler au urmat două sezone alături de Cervelo, 2009 fiind cel mai bun an pentru neamțul ce avea să renunțe la cetățenia germană pentru cea australiană în 2010.

În 2009, Haussler a fost la câțiva milimetri de victorie în Milano – San Remo, a terminat tot al doilea Turul Flandrei și a obținut o victorie de etapă în Turul Franței.  Din 2014, actualul campion național pe șosea al Australiei evoluează pentru elvețienii de la IAM și încearcă să revină, după mai multe accidentări ce l-au dat înapoi pe parcursul ultimilor ani, la forma din perioada Cervelo.

ciclism.ro: În iarnă ai devenit campionul Australiei, ai arătat o formă bună în Down Under și Qatar, dar ai avut probleme în clasice. Ești mulțumit de rezultatele obținute în prima parte a sezonului?

Heinrich Haussler: Am fost foarte încântat de prima parte a sezonului, mai ales că m-am pregătit special pentru a fi în formă în cursele din Australia. Toată munca pe care am depus-o pentru a fi într-o condiție fizică bună la început de an a meritat, iar forma a continuat și în Qatar. Au urmat cursele din Europa în care vremea a fost total diferită față de condițiile în care evoluasem până în martie, frigul și ploaia m-au făcut să sufăr mult în Paris-Nice, Milano – San Remo și Gent-Wevelgem. În Turul Flandrei și Paris-Roubaix am început să am din nou senzații bune, însă în aceste clasice trebuie să ai și puțin noroc, mai ales în Paris-Roubaix unde credeam că mă aflu într-o formă foarte bună, dar o pană în momentul nepotrivit a ruinat totul.

Sâmbătă vei lua startul pentru prima dată în Turul Italiei, ce așteptări ai în această cursă?

Într-adevăr, sâmbătă voi debuta în Giro și sper să obțin o victorie în prima săptămână a cursei pentru că sunt câteva etape ce mi se potrivesc.

Ai deja victorii de etapă în Turul Franței și Vuelta, este o motivație mai puternică gândul că ai putea completa această triplă a victoriilor de etapă în marile tururi cu un succes în Giro?

Un succes de etapă este obiectivul meu principal, iar dacă voi reuși acest lucru, va fi într-adevăr un moment special ținând cont că mă voi putea mândri cu victorii în toate cele 3 mari tururi.

În lipsa lui Kittel, Cavendish și Kristoff crezi că lupta la sprinturi va fi mai echilibrată?
Da, însă în cursă este Greipel, precum și mulți alți sprinteri ce se apropie din ce în ce mai mult de valoarea celor trei menționați. Nu contează atât de mult cine este la start, haosul de la final va fi în continuare un factor important, cursa va fi la fel de grea. În etapele pentru sprinteri puri, eu, Roger (Kluge) și Saramotins vom încerca să îl ajutăm pe Matteo (Pelucchi).

În ediția din acest an a Turului Italiei par a fi mai puține etape pentru sprinterii puri și mai multe pentru cei care trec bine de dealuri, care etape crezi că ți se potrivesc cel mai bine?

Sincer, nu am nici o idee pentru că nu am mai participat în Giro până acum, dar din ce am văzut în cartea oficială, pare a fi un traseu bine echilibrat. Nu este extrem de dur, poate cu excepția ultimei săptămâni, și cred că multe etape mi se potrivesc, mai ales în prima săptămână.

Mondialele de la Richmond reprezintă un obiectiv pentu tine, ținând cont că pe traseu sunt incluse secțiuni de pavate?

Am vorbit cu echipa în ultimele zile despre planificarea pregătirii pentru Campionatele Mondiale. Cred că este un traseu foarte bun nu doar pentru mine, ci și pentru Simon Gerrans sau Michael Matthews. Australia are o șansă bună în acest an și sunt de părere că aceste Campionate Mondiale ar trebui să fie un obiectiv major pentru echipa noastră. O să fie o cursă foarte frumoasă cu acele porțiuni de piatră cubică, viraje strânse, multe coborâri și urcări, iar poziționarea în pluton va juca un rol important.

2009 a fost cu siguranță cel mai bun sezon al tău fiind atât de aproape de victorie în Milano – San Remo și Turul Flandrei, cât de greu este pentru un ciclist să revină la acel nivel după atâtea accidentări?

Încet-încet cred că mă apropii de acel nivel, dar ciclismul profesionist de astăzi este pe o treaptă foarte înaltă, este foarte dificil să revii acolo, mai ales după accidentarea la genunchi din 2010. În 2013 am luat-o de la capăt cu IAM, însă am avut din nou parte de o accidentare serioasă, o fractură de pelvis ce m-a dat din nou înapoi. Nu poți reveni într-un singur sezon la cel mai înalt nivel, cel puțin eu nu pot, trebuie foarte multă muncă pentru a realiza acest lucru, dar eu nu voi renunța să lupt niciodată.

La Campionatele Australiei l-ai învins pe Caleb Ewan în cursa pe șosea. Cum vezi viitorul acestui tânăr, crezi că ar putea domina sprinturile în anii următori?

Cu siguranță are un viitor mare în față, iar faptul că se află la Orica GreenEDGE este un lucru foarte important pentru că această echipă știe să aibă grijă de un tânăr ciclist. Știu să îi construiască un program prin care să îl trimită în curse importante pentru a câștiga experiență, dar și în competiții mai mici, în care să obțină victorii care să îi dea încredere, aceasta fiind esențială pentru un sprinter. Dacă va continua să evolueze precum a făcut-o în ultimii 2-3 ani, va ajunge un mare ciclist, nu doar un mare sprinter, pentru că este bun cam în orice tip de cursă.

 

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.