Edi Grosu

Prezența unui rutier român într-un mare tur devenise o utopie în ultimii foarte mulți ani în care ciclismul autohton s-a zbătut în mediocritate, însă eforturile individuale și ambiția unor oameni pasionați de ciclism au reușit să răzbată printre toate piedicile ce vin la pachet cu statutul de cetățean român.

Astfel, la startul Turului Italiei din acest an ne-am trezit cu Eduard Grosu și Serghei Tvetcov, cei doi fiind prezenți în evadări încă din prima săptămână a cursei. În etapa de ieri, desfășurată între Montecchio Maggiore și Lido di Jesolo, Edi Grosu a obținut o performanță uriașă pentru ciclismul românesc, reușind să sosească al 5-lea în sprintul final, în spatele unui trio italian format din Modolo, Nizzolo, Viviani și a rusului Porsev.

„Am pierdut un pic de teren în ultimul viraj. Trebuia să am lângă mine un coechipier, pe Stacchiotti, care să mă ducă în plasă pe ultimii 500 de metri, dar a fost implicat în căzătura din ultimii 4 kilometri. În mod normal, aveam picioare şi pentru victorie. Apoi rusul Porsev m-a strâns la margine şi mi-a tăiat accelerarea. Poate că aş fi terminat pe 3. Mai am două etape cu posibilă sosire la sprint pentru a încerca o victorie”, a declarat rutierul de 22 de ani pentru Digisport.

Giro d’Italia 2015

Ciclistul celor de la Nippo-Vini Fantini s-a luptat și la sprinturile intermediare ale etapei, fiind tot al 5-lea la primul dintre ele. Astfel, Edi a urcat în clasamentul tricoului roșu până pe locul 10 cu cele 55 de puncte adunate până acum, aflându-se în fața unor sprinteri de clasă precum Moreno Hofland, Juan Jose Lobato, Luka Mezgec sau Alessandro Petacchi. De asemenea, rutierul nostru se află pe locul 4 în clasamentul sprinturilor intermediare, ierarhie unde apare și Serghei Tvetcov pe 6.

Pentru pluton urmează două etape dificile în acest weekend. Astăzi, un contratimp individual între Treviso și Valdobbiadene, în lungime de aproape 60km, îi va testa pe cicliști, în timp ce mâine etapa are un final în cățărare pe Madonna di Campiglio, la peste 1700m altitudine.

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.