ViAS

Marile companii angrenate în industria producătoare de biciclete se pregătesc să își prezinte cele mai noi creații odată cu startul Turului Franței, iar cei de la Specialized nu fac excepție de la acest obicei și își vor lansa noul model Venge ViAS în Marea Buclă.

Peter Sagan și Mark Cavendish au testat deja noul model aero în Turul Elveției, însă americanii au confirmat oficial lansarea unui nou model Venge abia săptămâna aceasta, compania californiană spunând că ViAS este mai rapidă decât Tarmac SL4 cu 120 secunde pe o distanță de 40km. Este prima bicicletă testată în noul tunel de vânt al celor de la Specialized din Morgan Hill, California.

ViAS ghidon

Pentru a oferi noului model un design și mai aerodinamic, americanii au reușit să ascundă în cadru absolut toate cablurile, iar pentru realizarea acestui lucru au fost nevoiți să dezvolte un nou headset. Eliminând obstacolele pe care le reprezentau cablurile de frână în calea vântului, Specialized duce lupta pentru câștigurile marginale la următorul nivel, ViAS fiind cea mai rapidă bicicletă din istoria companiei.

frane fata

În Turul Franței, doar Peter Sagan va folosi Venge ViAS din echipa celor de la Tinkoff-Saxo: ”Sunt nerăbdător să rulez pe ViAS în Le Tour. Am folosit această bicicletă pentru prima dată în Turul Elveției într-o etapă pe care am și câștigat-o. Nu cred că poți avea un start mai bun alături de o bicicletă nouă decât acesta. Desigur, datele tehnice sunt importante, însă aceasta este treaba inginerilor, pentru mine cel mai important test este cel de pe șosea. Cum mă simt pe ea? Este o bicicletă care aduce victorii? Arată superb și deja am câștigat alături de ea, așa că va fi minunat să o am în Turul Franței”, a declarat Peter Sagan, câștigător al tricoului verde în ultimele 3 ediții ale Marii Bucle.

ViAS ghidon 2

Rezultatele muncii inginerilor, care au încercat să elimine cât mai mult din frecarea cu aerul și să îmbunătățească cât mai mult aerodinamica bicicletei, sunt evidente de la primul contact vizual. Frânele integrate, numite de californieni Zero-Drag Brakes, creează senzația unei combinații perfecte între putere și caracteristile aerodinamice.

Pe lângă noul sistem de montare al frânelor, Specialized a dezvoltat pentru acest model un ansamblu special ghidon-pipă numit Aerofly ViAS. Astfel, cablurile frânelor trec prin ghidon, pipă, iar apoi sunt ghidate prin cadru cu ajutorul unor distanțiere speciale.

cuvete

Noua pipă va fi disponibilă numai în varianta de -17° din rațiuni ce țin tot de aerodinamică. În schimb, ghidonul plat va putea fi înlocuit cu unul de 25mm.

ViAS back

Meniul nu ar fi fost complet dacă Specialized nu venea și cu un set nou de roți, iar americanii spun despre noile CLX 64 că formează, alături de cauciucurile S-Works Turbo, ”cel mai rapid sistem roată/cauciuc creat vreodată”. Profilul jantelor este de 64mm, iar roțile sunt construite în jurul butucilor DT Swiss 240.

 

 

 

 

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.