FSA prototip

Turul Franței este cel mai bun prilej din întregul an pentru ca producătorii din industria bicicletelor să își promoveze noile componente sau să ofere spre testare în condiții de cursă prototipuri care ar putea ajunge la mase abia peste 2-3 ani. În a doua categorie se încadrează și groupset-ul celor de la FSA zărit pe câteva biciclete ale echipelor Tinkoff-Saxo, Etixx-QuickStep sau Bora-Argon 18 în timpul Marii Bucle.

Intențiile celor de la FSA de a-și face loc între granzii Campagnolo, Shimano și SRAM pe piața producătorilor de groupset-uri au fost făcute publice încă din 2008, atunci când compania italiană anunța că pregătește un groupset cu 11 viteze, însă nici până în ziua de azi acesta nu a mai văzut lumina zilei.

fara cabluri

Cei de la FSA nu au oferit nici un detaliu despre acest prototip de grup electronic, dar din ce se poate observa la prima vedere se pare că transmisia este una wireless, cablurile de la schimbătoare lipsind. Se pot observa totuși cabluri ce ajung la deraioare, acestea conducând, cel mai probabil, către o baterie instalată în cadru sau ar putea fi cabluri montate doar de formă pentru a păcăli concurența, așa cum au procedat și cei de la SRAM la primele prototipuri ale grupului lor wireless.

manete

Cele două butoane de pe fiecare manetă sunt responsabile de schimbare vitezelor, un sistem similar cu cel al grupului Shimano Di2 mai degrabă decât cu prototipurile celor de la SRAM.

Kwiatkowski bicicleta

FSA produce deja de ceva vreme angrenaje pentru șosea, frâne, lanțuri și chiar o transmisie întreagă pentru contratimp sub umbrela mărcii Vision pe care o deține.

FSA deraior

Zvonurile spun că producătorul italian ar fi încercat să construiască un grup clasic, cu cabluri, însă proiectul ar fi fost suspendat din cauza restricțiilor pe care le impun brevetele celor de la Shimano și SRAM. Astfel, cei de la FSA se vor duela pe piață cu SRAM cu noul groupset electronic, americanii aflându-se și ei în perioada de testare a grupului lor, echipa AG2R folosind deja noile componente.

deraior spate

La începutul anului, Alejandro Torralbo, mecanic la Tinkoff-Saxo, a declarat pentru revista Ride: ”Este un groupset foarte frumos, fără cabluri. Când montezi bicicleta este atât de ușor! Dacă ai mai multe biciclete de montat, ai nevoie de multe cabluri și cămăși, însă acest grup ușurează această muncă”.

 

 

 

1 COMMENT

  1. Daca tot am ajuns la nume de echipe mari, as spune ca Saxo nu prea a avut cine stie ce rezultate uimitoare in ultima perioada. Adica na.. bicicleta buna, dar trebuie si bicilisti. Nici Sky-ul nu mai iese in evidenta atat de mult pe cat a facut-o in 2014, mai ales cu Froome.

    Sa revenim la biciclete, sunt foarte faine si chiar ma gandesc cand o sa-mi permit si eu sa-mi cumpar una. Sunt totusi destul de costisitoare dar ma plimb destul de des si folosesc clasice mountainbike-uri.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.