cognitiv

Iată încă un motiv pentru a pedala și după ce ai trecut de 40 de ani: exercițiile fizice de anduranță pot menține activitatea cerebrală la capacitate maximă chiar și odată cu înaintarea în vârstă, cel puțin asta spune un nou studiu publicat în Medicine & Science in Sports & Exercise.

Oameni de știință de la University of Texas au încercat să vadă care este legătura directă dintre condiția fizică a unei persoane de vârstă mijlocie și funcția cognitivă a acesteia.

Studiul a folosit un eșantion de 59 de adulți cu vârste cuprinse între 43 și 65 de ani, 32 dintre aceștia fiind persoane active, ce practică sporturi de anduranță, iar restul de 27 indivizi cu un stil de viață sedentar. Grupul persoanelor active s-a angajat într-un program ce presupunea efectuarea de exerciții aerobice moderate sau intense pentru cel puțin 4 zile pe săptămână, în timp ce subiecții sedentari au făcut mișcare cel mult o oră pe săptămână.

Pentru a obține date concrete, măsurătorile parametrilor necesari acestui studiu au fost realizate cu ajutorul unui test pentru VO2 max, viteza fluxului sanguin a fost măsurată cu ajutorul utrasunetelor, iar o serie de teste pentru verificarea abilităților cognittive au fost utilizate pentru examinarea memoriei și atenției subiecților.

În general, grupul de persoane active a înregistrat rezultate mai bune la testele de memorie și a avut un scor compus mai bun al funcției cognitive. Dar care este de fapt legătura fiziologică dintre exercițiile fizice și istețime? Persoanele care fac mișcare în mod regulat au un aparat cardiovascular mai sănătos și un flux sanguin mai bun la nivelul creierului decât indivizii sedentari.

Aceste descoperiri sugerează că persoanele de vârstă mijlocie ce practică un sport de anduranță cum este ciclismul ”nu au doar un aparat cardiovascular mai bun, ci și capacități cognitive crescute, în special în domenii în care declinul cognitiv are o influență mai mare”, spune Dr. Martha Pyron, coautor al studiului.

Lucrarea concluzionează: ”exercițiile aerobice obișnuite ameliorează condiția sistemului cardiovascular, iar acest efect pozitiv se transmite mai departe și la nivelul performanțelor cognitive”.

Chiar dacă majoritatea subiecților ce au participat la cercetare erau alergători, Pyron spune că rezultatele obținute ar fi similare și la persoanele ce practică ciclismul sau înotul.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

via Runners World

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.