somn pedalat

Când viața de zi cu zi devine un loc prea aglomerat, poate deveni foarte tentant să sari peste plimbarea cu bicicleta pentru a rezolva alte sarcini, aparent mai importante. Însă, cercetări recente arată că amânarea turelor pe două roți în mod frecvent ar putea să se răsfrângă într-un somn mai anevoios pe timpul nopții.

Timp de 35 de ani, oameni de știință ai Universității Georgia au analizat obiceiurile ce influențează sănătatea a peste 8000 de bărbați și femei, cu vârste cuprinse între 20 și 85 de ani, descoperind că pe măsură ce subiecții deveneau mai sedentari, aceștia aveau probleme din ce în ce mai mari cu obținera unui somn fără întreruperi.

Acest studiu a descoperit că un declin de doar 2% a condiției fizice la bărbați și 4% la femei a condus la tulburări ale somnului. ”Cea mai abruptă scădere a condiției aparatelor cardiovascular și respirator este înregistrată între 40 și 60 de ani”, spune doctorul Rodney Dishman, unul dintre cercetătorii ce au participat la realizarea studiului. ”Această perioadă coincide cu momentul în care apar problemele legate de durata și calitatea somnului”.

Modul în care activitatea fizică contribuie la obținerea unui somn mai odihnitor rămâne neclară, însă oamenii de știință bănuiesc că rezultatele cercetării au legătură tot cu interdependența dintre creierul și organismul nostru: ”Exercițiile fizice pot ameliora anxietatea, aceasta fiind una dintre principalele cauze ale insomniilor”, spune Dishman.

Ipoteza acestuia aduce în discuție efectele pozitive asupra circuitelor de serotonină pe care le au activitățile sportive. În plus, sportul te protejează de kilogramele în plus ce sunt mai greu de evitat odată cu înaintarea în vârstă și care reprezintă un factor de risc pentru apariția apneei în timpul somnului, care influențează la rândul său într-un mod negativ calitatea somnului.

 

 

 

 

 

via Prevention

2 COMENTARII

  1. Nu stiu de ce dar chiar functioneaza asta. Ma plimb foarte des cu bicicleta, am inceput sa fac asta in ultima perioada si chiar am constatat ca dorm din ce in ce mai bine. Pana sa citesc articolul, am crezut ca doar sunt foarte obosit si adorm mai repede, dar nu stiam ca acesta chiar are un efect asupra somnului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.