pozitie corectaDistanța peste care trebuie să te întinzi pentru a ajunge cu brațele la ghidon, fără a avea vreun disconfort la nivelul mâinilor, mușchilor glutei sau regiunii lombare, este stabilită în funcție de mai mulți factori. În fruntea listei se află poziția șeii, precum și flexibilitatea ciclistului. Chiar dacă obținerea unei poziții ideale este dificilă fără mici ajustări în timpul mersului, iată câteva sfaturi pe care le poți folosi pentru început.

Pentru descoperirea poziției perfecte pe bicicletă este nevoie de un specialist priceput în acest domeniu, care să aibă ochiul format și eventual un computer cu un program special pentru ”bike fitting”, ceea ce este destul de dificil de găsit la noi.

Nick Smith, antrenor de ciclism și fitter Retul, spune: ”Dacă ridici sau cobori ghidonul, ori încerci să micșorezi acestă distanță prin schimbarea actualei pipe cu una mai scurtă, vei modifica unghiul spatelui și umerilor. De exemplu, dacă vei coborî ghidonul și vei mări distanța până la acesta, vei obține un unghi mai agresiv al spatelui și vei întinde mai mult brațele până la ghidon”.

Însă, există un lucru de care trebuie să te ocupi prima dată – ajustarea șeii. Smith adaugă: ”În funcție de cum ajustezi poziția ghidonului va trebui să compensezi mutarea și la nivelul șeii. Cu toate acestea, picioarele sunt cele mai importante în timpul pedalatului, iar poziția ghidonului și a pipei trebuie stabilită după ce ai identificat dispunerea perfectă a șeii”.

”Distanța până la ghidon variază foarte mult de la rutier la rutier și depinde de forma corpului și de lungimea membrelor în principal, precum și de gradul de flexibilitatea de la nivelul regiunii lombare”, spune Scott Tomkinson de la Kernow Physio. ”Flexibilitatea joacă un rol masiv în stabilirea poziției pe bicicletă și în menținera confortului în timpul turelor. Probabil ai văzut profesioniști care au o pipă lungă și un ghidon poziționat foarte jos și care arată foarte bine pe bicicletă. Însă, dacă încerci să aplici aceste setări unor persoane care stau la birou toată ziua, acestea nu se vor simți prea bine pe bicicletă”.

Semne care indică o poziție greșită a ghidonului

O postură greșită pe bicicletă poate produce tot felul de dureri și chiar incapacitatea fizică de a controla corect bicicleta. Astfel, setarea incorectă a ghidonului și pipei poate provoca inflamații la nivelul umerilor și gâtului, dureri în regiunea lombară și la nivelul șoldurilor, precum și diverse înțepături sau furnicături la mâini. De asemenea, dacă nu ajungi confortabil cu mâinile în scobitura ghidonului, sunt șanse destul de mari ca poziția ghidonului să fie defectuoasă.

Sfaturi pentru setarea corectă a ghidonului

1. Dacă poți evita acest lucru, nu încerca să compensezi prin mutarea șeii, ci încearcă o altă dimensiune de pipă

2. Țintește către un unghi de 90 de grade între trunchi și brațe

3. Cu ajutorul unui prieten, măsoară unghiul pe care trunchiul tău îl face cu top tube-ul. Acesta ar trebui să fie în jur de 45 de grade

4. Personalizează-ți poziția în funcție de cât de flexibil ești. Dacă ești un rutier mai flexibil și mai agresiv, un ghidon plasat mai jos ar putea să fie pe placul tău.

via CyclingWeekly


Warning: A non-numeric value encountered in /home/ciclism/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 353

4 COMENTARII

  1. Intr-adevar, este foarte importanta pozitia ghidonului, mai ales ca acest lucru iti poate afecta pe termen lung spatele si te poti trezi cu dureri o viata intreaga.

  2. Nu există un asemenea tabel. Fiecare persoană ester unică din punct de vedere anatomic așa că este imposibil să faci un tabel în funcție de înălțime

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.