Sam Bennett ciclism.ro

Sam Bennett este sprinterul celor de la Bora-Argon 18 din 2014, atunci când era adus în echipa germană de la An Post – Chainreaction,formație irlandeză manageriată de Sean Kelly. Ciclistul de 24 de ani este considerat ca fiind unul dintre cei mai promițători sprinteri din plutonul profesionist, având la activ, până acum, victorii de etapă în Turul Marii Britanii, Turul Qatarului, Bayern Rundfahrt, Cursa Arctică a Norvegiei sau Clasica Almeria, dar a demonstrat că are și calitățile necesare pentru a fi competitiv în cursele de o zi din Belgia, obținând rezultate bune în semi-clasicele Scheldeprijs (locul 5 în 2014) și Gent-Wevelgem (locul 12 în 2014).

ciclism.ro: Sam, cât de mulțumit ești de sezonul 2015, ai avut câteva suișuri și coborâșuri anul acesta?

Sam Bennett: Este adevărat că a fost un an cu suișuri și coborâșuri, dar ar trebui să mă concentrez pe lucrurile pozitive pe care le-am reușit. Sunt puțin dezamăgit că nu am putut menține o formă consistentă pe întreaga durată a sezonului, mai ales pentru Turul Franței. Nu știu sigur dacă am  progresat câteva niveluri la capitolul rezistență așa cum mi-am propus la începutul anului, însă vom vedea pe acest final de sezon și, bineînțeles, anul viitor dacă a existat un progres în ceea ce mă privește.

Ce obiective ți-au mai rămas pe acest final de an?

Să particip în cât mai multe curse, să continui acest proces de dezvoltare ca rutier și să obțin cât mai multe victorii, dacă oportunitățile se vor ivi.

Anul acesta ai participat pentru prima dată în Turul Franței. Cât de dură este cursa pentru un debutant, cu ce impresii ai rămas?

În Turul Franței, totul se rezumă la a alege momentul oportun în care să îți depășești propriile limite. Dacă vei încerca să faci asta etapă de etapă, nu vei rezista prea mult în cursă. Este important să înveți să supraviețuiești și să îți conservi cât mai mult din energie în timpul etapelor. Și din punct de vedere mental este dur, dar intri într-un ritm și o rutină zilnică cu care te obișnuiești și, treptat, începi să îți dai seama care este momentul cel mai bun să dai totul.

Ce fel de sprinter consideri că ești în momentul de față și spre ce tip de rutier crezi că vei evolua în anii următori?

Sunt un sprinter foarte rapid, care se poate să își facă drum de unul singur prin pluton pentru a ajunge în poziția potrivită, dar prefer ajutorul colegilor pentru că astfel am șanse mai mari de a câștiga. Cred că voi rămâne același gen de sprinter și în anii ce vor urma.

Care este cursa pe care visai să o câștigi atunci când te-ai apucat de ciclism?

De fapt, sunt 3 curse pe care visez să le câștig: cursa de fond de la Campionatele Mondiale, Milano-San Remo și etapa cu final pe Champs-Elysées din Turul Franței.

Cum te simți la Bora-Argon 18, este un mediu propice dezvoltării unui tânăr ciclist? Simți că ai crescut în acești doi ani de când evoluezi pentru această echipă?

Da, este un loc minunat pentru un ciclist tânăr și nu numai. Avem mulți rutieri talentați în echipă. Cu siguranță sunt un ciclist mai bun față de momentul în care am venit la Bora-Argon 18, sunt foarte motivat să îmi continui dezvoltarea ca sportiv într-un mediu în care primesc sprijinul de care am nevoie.

Și câteva ”întrebări fulger” legate de latura tehnică și nu numai: grup electronic sau mecanic?

Electronic când funcționează corect, însă îmi place ca bicicleta să fie cât mai simplă și sigură.

Frâne clasice sau frâne pe disc?

Clasice, n-aș vrea să cad într-un disc.

Foaia cea mai mare pe care ai rulat vreodată

Folosesc o foaie cu 55 de dinți pe toate bicicletele mele din 2013 încoace.

Cea mai mare viteză cu care ai rulat pe bicicletă

Peste 110km/h.

Cel mai lung traseu parcurs vreodată

Cel din Milano-San Remo.

Cea mai grea cățărare pe care ai ajuns până acum

Aș spune cățărările din Turul Franței, până acum..

 

 

 

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.