Diego Ulissi

Diego Ulissi, una dintre marile speranțe ale ciclismului italian, și-a început cariera profesionistă în 2010, la Lampre-Merida, rămânând fidel echipei în ultimele 6 sezoane. În ciuda suspendării de 9 luni primite în vara anului trecut, rutierul de 26 de ani a revenit la cel mai înalt nivel în Turul Italiei, obținând un succes de etapă la Fiuggi, victorie ce l-a ajutat să fie selecționat în naționala Italiei pentru Campionatele Mondiale de la Richmond.

ciclism.ro: Diego, putem spune că revenirea ta în plutonul profesionist a fost una reușită în acest an, mai ales că ai câștigat o etapă în Turul Italiei și ai avut evoluții bune în Slovenia și Polonia?
Diego Ulissi: Victoria din Turul Italiei a pus capăt unei perioade negre a carierei mele și a reprezentat cea mai frumoasă cale de a reveni la emoțiile pe care ți le poate oferi acest sport. Îmi pare rău că nu am putut să obțin mai multe victorii în acest an, cu toate că am fost aproape în mai multe ocazii în Turul Sloveniei și cel al Poloniei. Una peste alta, a fost un sezon destul de reușit pentru mine, dar ar fi putut fi și mai bun.

Cum arată programul tău de pregătire în această iarnă? Unde vei începe sezonul 2016?
Am încheiat sezonul 2015 în Cupa Japoniei, la mijlocul lui octombrie, apoi am luat o pauză de 3 săptămâni, perioadă în care am plecat în vacanță alături de soția și fiica mea, iar recent am reînceput antrenamentele în Lugano, orașul în care locuiesc, vremea fiind propice unor ture cu bicicleta. Acum mă aflu în Toscana, iar pe 30 noiembrie mă voi alătura colegilor de la Lampre-Merida în Darfo Boario Terme, acolo unde va avea loc prezentarea echipei și unde vom pune la punct și ultimele detalii ale programului pentru 2016. Probabil voi începe sezonul în Australia, în luna ianuarie, așa cum am făcut și în anii trecuți.

Ce aspirații ai pentru sezonul viitor, vei viza exclusiv cursele de o zi sau te gândești și la clasamentul general în anumite curse pe etape?
Clasicele vor fi principalul meu obiectiv anul viitor, în special cele din Ardeni, acolo unde echipa mea va avea o abordare foarte competitivă prin Rui Costa, Polanc și mine. În plus, mă voi concentra și asupra victoriilor de etapă în cursele mai lungi.

Iei în considerare un debut în Turul Franței în 2016 sau un program din care să facă parte Giro și Jocurile Olimpice de la Rio ar fi mai agreabil?
Îmi doresc să particip în toate cursele importante din lume până la sfârșitul carierei de ciclist, iar Turul Franței este o cursă de top. Ca rutier italian, Giro reprezintă în fiecare an o tentație foarte mare, însă voi discuta cu personalul echipei și vom lua o decizie împreună asupra programului final.

Ai demonstrat până acum că ai reale calități de puncheur, dar ai avut câteva episoade în Turul Poloniei și în Giro în care ai arătat că poți fi și un ciclist de clasament general, dacă îți propui. Așadar, întrebarea firească care se naște este: te gândești cu adevărat la asumarea unui rol de lider al echipei într-un mare tur?
În ciuda faptului că am petrecut 6 ani în plutonul profesionist, cred că mai am nevoie de câteva sezoane pentru a fi cu adevărat competitiv pentru clasamentul general al unui mare tur. Probabil, în anii următori voi lua în considerare mai serios această idee, dacă și echipa va fi de acord, cu toate că un astfel de obiectiv este rareori compatibil cu obținerea unor rezultate notabile și în alte curse importante din același sezon. Va trebui să ne gândim foarte atent la acestă idee.

Au trecut ceva ani de când un italian a câștigat ”tricoul curcubeu”, însă naționala pare a se regrupa acum în jurul unor rutieri foarte talentați. Te gândești la postura de lider la Italiei la următoarele Campionate Mondiale, în special cele din 2018?
Italia are acum câteva staruri internaționale precum Nibali și Aru, care sunt printre cei mai buni cicliști din lume în marile tururi. În plus, un grup foarte interesant de tineri a început să aibă rezultate din ce în ce mai bune și cred că naționala Italiei va redeveni echipa puternică de acum câțiva ani.
În ceea ce privește poziția de lider al naționalei, sunt foarte multe variabile ce trebuie luate în calcul: traseul cursei de fond a Campionatelor Mondiale, condiția ta fizică de la sfârșitul sezonului, rezultatele obținute în timpul anului, precum și forma celorlalți cicliști italieni. Este un lucru dificil de anticipat, însă voi fi onorat dacă voi primi acest rol de lider al Italiei.

Care este cursa pe care visezi să o câștigi?
Liège-Bastogne-Liège este cursa pe care vreau să o câștig. Deja mi-am îndeplinit visul de a câștiga o etapă în Turul Italiei, și am făcut-o chiar de patru ori, iar acum a mai rămas La Doyenne.

România are doi rutieri ce evoluează pentru echipe italiene, Eduard Grosu la Nippo-Vini Fantini și Serghei Țvetcov la Androni-Sidermec. Îi cunoști? Crezi că au capacitatea de a face pasul spre World Tour?
Da, îi cunosc, am pedalat alături de ei în pluton în câteva curse. Nu este ușor de spus dacă vor putea ajunge la echipe din World Tour, însă faptul că pedalează pentru două echipe italiene este deja un pas important pentru ei, iar aceste formații pot fi mediul perfect pentru a crește și a trece la nivelul următor.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.