frane pe disc Vuelta 2015

UCI a anunțat că va continua testarea frânelor pe disc în ciclismul de șosea și în 2016, următoarea fază de testare, ce va începe la 1 ianuarie, fiind una mai extinsă, ce va permite oricărui ciclist sau ciclistă să folosească acest sistem de frânare în cursele aflate sub egida forului. Dacă și a doua perioadă de testare va decurge fără probleme, UCI intenționează să modifice în 2017 regulamentul ce interzice utilizarea frânelor pe disc.

Conform Cyclingnews, echipele nu vor avea pregătite biciclete compatibile cu acest sistem de frânare pentru toți rutierii încă de la startul noului sezon, dar până la clasicele din aprilie este de așteptat ca frânele pe disc să fie folosite pe scară largă în plutonul profesionist.

Marile companii producătoare de piese s-au pregătit deja pentru această schimbare, Shimano și SRAM lansându-și deja propriile sisteme de frâne pe disc, în timp ce Campagnolo se apropie de sfârșitul perioadei de testare și pare pregătită să le ofere celor 4 echipe profesioniste pe care le sponsorizează noile frâne.

Câteva echipe au testat deja noul sistem de frânare în a doua parte a sezonului 2015, acesta fiind considerat la unison ca fiind o îmbunătățire a sistemului pe saboți, mai ales pe șosele ude. Cu toate acestea, există și rutieri importanți care susțin că un amestec între cele două tipuri de frâne într-un pluton de 200 de cicliști, ar putea provoca accidentări mai serioase din cauza discurilor încinse.

Chiar la începutul acestui an, Philippe Gilbert declara: ”Distanța de frânare cu o bicicletă cu frâne pe disc poate fi de 10m, iar pe una cu frâne clasice poate fi 20m. Cu 17 echipe de World Tour, plus echipele invitate, credeți că toată lumea ar putea fi pregătită în același timp? Dacă aterizezi pe un disc fierbinte, te poți trezi cu răni serioase. Sunt îngrijorat de siguranță, nu este același lucru cu un pinion”.

 

 

2 COMMENTS

  1. Pe o coborare, un disc fierbinte produce rana si arsura la un contact din lateral, dar daca te lovesti frontal de un disc atunci când are loc o busculada in plina viteza, poti sa fii taiat profund iar consecintele sa fie extrem de grave!

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.