pista biciclete

10. Sevilla, Spania

Pentru câțiva ani, Sevilla a fost un exemplu de urmat pentru întreaga lume în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii pentru bicicliști, după ce a demonstrat tuturor că este fezabilă reintroducerea bicicletelor în peisajul urban într-o perioadă scurtă de timp.

10_sevilla

Orașul andaluz a reușit o creștere semnificativă a sistemului de bike-sharing, de la 0,2% la 7%, în doar câțiva ani, dar această dezvoltare a încetinit în ultima vreme și riscă să treneze. Din acest motiv, Sevilla coboară în clasamentul realizat de copenhagenize.eu de pe locul 4 pe 10.

9. Antwerp, Belgia

Antwerp este cel mai important oraș belgian în ceea ce privește atenția acordată de autoritățile locale bicicliștilor. Parcarea dedicată bicicletelor din apropierea gării este una din cele mai moderne din Europa, iar locuitorii orașului, precum şi turiştii, au la îndemână mai multe centre de închiriere.

09_antwerp

Din păcate, în ultimii doi ani, politicienii locali nu au mai încurajat atât de mult transportul pe două roţi, iar municipalitatea caută acum soluţii pentru a spori traficul de maşini în centrul oraşului. De aceea, Antwerp a căzut două poziții în această ierarhie.

8. Bordeaux, Franța

Bordeaux a apărut în topul celor mai prietenoase orașe pentru bicicliști de nicăieri și a devenit un concurent serios pentru Strasbourg, în competiția internă franceză. Ce a reușit orașul în ultimii ani este de-a dreptul remarcabil, investițiile ferme în infrastructură și facilități oferind un impuls măreț transportului pe bicicletă.

08_bordeaux

Campaniile de încurajare a transportului ecologic se adresează, în primul rând, publicului larg, astfel încât reprezentarea genurilor, vârstelor şi categoriilor sociale este echilibrată.

7. Nantes, Franța

Nantes a pătruns în Copenhagenize Index în 2013 direct pe locul 6 datorită unei viziuni politice clare și a unor investiții masive în infrastructura destinată cicliștilor. Acest trend se păstrează în orașul din vestul Franței, iar realizatorii clasamentului sunt impresionați de multitudinea de proiecte implementate de autorități.

07_nantes

De asemenea, municipalitatea este preocupată de reducerea traficului de mașini, acestea fiind interzise pe artera principală a orașului. Pe acest bulevard a fost amenajată, în mod simbolic, o pistă pentru bicicliști. E adevărat că încă mai sunt lucruri perfectibile, lipsa unui sistem uniform de amenajare şi semnalizare a pistelor fiind principalul neajuns.

6. Malmö, Suedia

Situat în cea mai prietenoasă regiune a Suediei cu bicicliștii, Malmö a menținut o politică insistentă în ceea ce privește încurajarea dezvoltării transportului pe două roți, iar eforturile lor au fost răsplătite cu ascensiunea pe locul 6 în clasament.

06_malmo

Un element nou, ce pune în umbră chiar și Copenhaga, este recent construita parcare de biciclete din apropierea gării. De asemenea, Malmö continuă campania de încurajare a mersului pe bicicletă, una dintre cele mai vizibile fiind cea denumită ”Gata cu mersul degeaba cu maşina”.

5. Eindhoven, Olanda

Eindhoven rămâne constant în acțiunile de suținere a bicicliștilor, ciclismul fiind sport național în Olanda. Oraşul găzduieşte celebrul „sens giratoriu suspendat” destinat exclusiv celor care se deplasează cu bicicleta, o soluţie vizionară, ce fluidizează traficul într-o zonă intens circulată şi oferă siguranţă miilor de biciclişti care trec pe aici săptămânal.

05_eindhoven

4. Strasbourg, Franța

Ciclismul în Strasbourg este o activitate foarte plăcută și, așa cum ar trebui să fie în orice oraș, este cea mai rapidă metodă de deplasare.

04_strasbourg

Orașul francez, împreună cu zona metropolitană, are 536km de piste pentru biciclete și un sistem foarte bine organizat de bike-sharing. Deocamdată, există voință politică pentru menținerea acestui nivel, însă rămâne de văzut dacă Strasbourgul va fi capabil să facă pasul următor.

3. Utrecht, Olanda

Utrecht își păstrează locul în 2015, fiind în continuare un lider mondial în rândul orașelor mai mici. În acest moment, autoritățile derulează un proiect de construcţie al celei mai mari parcări de biciclete din lume, ce va avea o capacitate de 125.000 de biciclete.

03_utrecht

Cei din Utrecht se pare că au înțeles cum să îmbine utilul cu plăcutul, lucru pe care capitala Amsterdam încă încearcă să îl pună la punct.

2. Amsterdam, Olanda

Amsterdam și Copenhaga își dispută de mulți ani supremația în Copenhagenize Index, iar capitala Olandei cade pe poziția a doua, după ce în 2013 se afla în fruntea ierarhiei.

02_amsterdam

Mersul pe bicicletă este atât de popular în Amsterdam, încât principala problemă a autorităților a devenit supraaglomerația din traficul pe două roți, iar principalele proiecte se îndreaptă spre rezolvarea acestor probleme. În plus, primăria a amenajat anul trecut o parcare subacvatică pentru biciclete.

1. Copenhaga, Danemarca

După două locuri 2, Copenhaga reușește să detroneze Amsterdamul în 2015. Capitala Danemarcei rămâne impresionant de consistentă la capitolul investiții în dezvoltarea transportului pe bicicletă, municipalitatea făcând eforturi continue pentru a duce acest sector la următorul nivel.

01_copenhagen

Sistemul de bike-sharing a crescut în 2014 până la 45%, o creștere de 9% în doar doi ani fiind de-a dreptul formidabilă.

2 COMENTARII

  1. In cazul a doua dintre cele 10 orase, sintagma „bike-sharing” pare a fi prost inteleasa. Ce vrea sa insemne ca in Sevilla respectiv Copenhaga, „sistemul de bike-sharing” a crescut de la 0,2% la 7% respectiv pana la 45%? Nu e mai degraba vorba de „modal share”, adica de procentul de participanti la trafic care folosesc bicicleta in oras?

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.