Antoine Demoitie
Antoine Demoitie

Moartea ciclistului Antoine Demoitie în Gent-Wevelgem, cauzată de o motocicletă oficială ce l-a lovit când acesta se afla la pământ după o căzătură, a trezit din nou indignarea rutierilor din pluton, care cer schimbări majore în modul în care sunt organizate cursele și o mai mare precauție din partea mașinilor și a motocicletelor oficiale.

”Suntem într-un permanent pericol cu aceste motocicletele foarte aproape de noi, mai ales pe străzile înguste din Belgia. Le este foarte greu să ne depășească în timpul curselor, dar o soluție ar putea fi utilizarea mai frecventă a rutelor ocolitoare sau a scurtăturilor”, spune Alexander Kristoff.

Marcel Kittel cere și el o atenție mai mare asupra siguranței cicliștilor: ”Siguranța rutierilor ar trebui să fie la fel de importantă ca lupta antidoping. Și nu doar pentru că se pierd vieți, ci pentru că nu s-a făcut mare lucru în acest sens până acum”, a declarat neamțul.

Echipa lui Demoitie spune că accidentul nu putea fi evitat și că a fost pur și simplu o întâmplare nefericită, însă semnale care indicau că o tragedie ar putea apărea la un moment dat au tot fost în ultimii ani. Incidentul din Turul Franței în care au fost implicați Johnny Hoogerland și Juan Antonio Flecha în urmă cu 5 ani sau mai recenta căzătură a lui Stig Broeckx, produsă în Kuurne-Brussels-Kuurne de motocicleta doctorului cursei, trebuiau să forțeze organizatorii de curse să regândească puțin abordarea, înainte de a se ajunge la moartea lui Demoitie.

În clipul următor puteți viziona o retrospectivă a incidentelor din ultimii ani, în care mai mulți cicliști au fost puși la pământ de motociclete sau mașini oficiale.

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.