frane disc

UCI anunța în urmă cu trei săptămâni suspendarea programului de testare a frânelor pe disc în ciclismul de șosea, după accidentarea lui Francisco Ventoso din Paris-Roubaix, în urma căreia spaniolul a lansat o scrisoare deschisă în care trăgea un semnal de alarmă asupra pericolului pe care îl reprezintă acest sistem de frânare pentru cicliștii de șosea.

După ce situația s-a mai liniștit, forul internațional a analizat cazul cu atenție și, potrivit celor de la Cycling Tips, se pare că programul va fi reluat începând cu luna iunie, în Critérium du Dauphiné și Turul Elveției.

Comisia pentru echipamente din cadrul UCI a participat la o conferință privată săptămâna trecută, în care au luat parte și membri importanți din WFSGI (World Federation of the Sporting Goods Industry), un grup ce se ocupă cu ”lobby-ul” pentru sporturile olimpice la nivelul producătorilor de echipamente.

În cadrul acestei întâlniri, un doctor, mandatat de către WFSGI, a susținut că rănile lui Ventoso nu au fost provocate de un disc de frână, ci mai degrabă de o foaie. Tot la această conferință, comisia pentru echipamente a luat la cunoștiință îngrijorările exprimate de cicliști asupra marginilor tăioase ale discurilor, precum și posibilitatea destul de ridicată de a fi arși într-o căzătură, odată ce discurile se încing foarte tare după o coborâre.

Reluarea programului de testare a frânelor pe disc la șosea va include cel puțin o modificare importantă asupra actualelor discuri. Astfel, se pare că acestea vor avea margini mai rotunjite pentru a evita sfâșierea în cazul unui contact cu pielea. De asemenea, sunt luate în calcul și alte modificări, cum ar fi eliminarea decupajelor din discuri și producția unor rotoare pline sau introducerea unor capace de protecție.

 

 

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.