Serghei Țvetcov a ratat participarea în Turul Italiei din acest an, după ce echipa sa, Androni – Sidermec, nu a fost invitată în cea de-a 99-a ediție a primului mare tur al anului, organizatorii preferând să acorde o șansă rușilor de la Gazprom – RusVelo. Campionul României a ieșit în prim-plan în acest an în GP Lugano și Milano – SanRemo, curse în care s-a aflat în evadare, și a încheiat pe locul 29 la general recent încheiatul Tur al Comunității Madrilene, însă, după cum veți afla în interviu, principalele obiective ale lui Țvetcov abia urmează în partea a doua a sezonului.

ciclism.ro: Cum a fost prima parte a sezonului pentru tine?

Serghei Țvetcov: Ca de obicei, prima parte a sezonului a fost una grea pentru mine. Primăvara nu este tocmai anotimpul meu preferat.

Din nefericire, echipa ta nu a primit invitație în Giro anul acesta. Este greu să privești la televizor o cursă atât de importantă în care ai fi putut participa și tu?

Într-adevăr, echipa nu a fost invitată în Giro, dar participăm în alte curse importante. Mi-a fost greu să urmăresc debutul Turului Italiei la televizor pentru că a fost un spectacol foarte frumos și mi-aș fi dorit să fiu și eu acolo, dar când începi să vezi cât de grele sunt etapele, parcă te simți mai bine stând pe canapea în fața televizorului, încurajându-ți prietenii care se chinuie pe biciclete.

Care sunt acum principalele obiective personale, în lipsa Turului Italiei din program?

Pentru mine, cea mai importantă parte a sezonului abia urmează, cu competiții precum Turul Sibiului, Campionatele Naționale, Jocurile Olimpice și o lună septembrie plină de curse.

Turul Sibiului va avea în premieră un contratimp individual pe Transfăgărășan, crezi că noul parcurs te avantajează în perspectiva luptei pentru tricoul galben?

Da, dacă și vremea va fi bună, cred că acestă etapă mi se va potrivi bine.

Ai deja un sezon și jumătate de când concurezi pentru Androni – Sidermec, care sunt diferențele majore între cursele de aici și cele din S.U.A., este mai greu de câștigat o cursă în Europa?

Nu, cursele de acolo sunt la același nivel cu cele din Europa, numai că în S.U.A. șoselele sunt mult mai late, ceea ce îți permite să ajungi în fruntea plutonului mult mai ușor, chiar și dacă nu ai o echipă puternică care să te susțină.

Știu că îți expiră contractul cu Androni – Sidermec la finalul anului. Vrei să rămâi la echipă, ai discutat cu conducerea despre un nou contract?

Încă nu am discutat despre acest lucru, încerc să mă concentrez asupra muncii, iar dacă vor veni rezultatele, va veni și contractul cu siguranță. Îmi doresc să rămân în Europa încă 10 ani, iar Androni – Sidermec este echipa perfectă pentru a crește.

Ce părere ai despre dopingul mecanic, un subiect foarte controversat în ultima perioadă în ciclism? 

Cred că dopajul mecanic este de 100 de ori mai rău decât cel al sportivului, însă tehnologiile evoluează foarte repede, astfel că întodeauna se va găsi câte o breșă prin care se va încerca păcălirea regulilor.

 

 

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.