Andre Greipel

După o zi foarte lungă și obositoare, caravana din „Il Giro” a ajuns din nou la sprint în această rundă cu numărul 12, desfășurată între localitățile Noale și Bibione. Profilul etapei a fost unul plat ca în palmă, iar sprinterii promiteau din nou o bătălie interesantă în avanposturi. Marea problemă a fost reprezentată de ploaia furibundă care i-a biciut continuu pe rutieri. Degetele cicliștilor „au înghețat” efectiv pe ghidon. Trebuie să menționăm faptul că marea de cicliști cu pelerine a străbătut râul Piave, un loc istoric din Nordul Italiei.

El își are izvorul în Monte Peralba din Alpii Carnici, râul după anotimp are un debit foarte variabil, curge prin localitățile Belluno, San Donà di Piave și se varsă în Marea Adriatică lângă localitatea Jesolo, aproape de locul unde s-a impus Eduard Grosu anul trecut, în cea de-a 13-a etapă a Turului Italiei. În primul război mondial, din noiembrie 1917 cursul inferior a lui Piave a fost linia de front dintre armata austriacă și cea a aliaților. Evadarea zilei a fost una subțire compusă din numai doi inși. Este vorba despre Daniel Oss (BMC), respectiv Mirco Maestri de la Bardiani-CSF.

Cei doi peninsulari erau într-o continuă luptă cu ploaia care apăsa parcă pe umerii lor prin regiunea Veneto, una foarte bogată din punct de vedere artistic și cultural. Se spune că anul trecut, Veneto ar fi fost cea mai vizitată regiune din Peninsula Italică. Patrimoniul său artistic include clădiri unice (fortificate) și poduri venețiene, dar și multe vile (Andrea Palladio). Vilele din regiunea Veneto realizate de Andrea Palladio în secolul XVI au fost înscrise în anul 1996 pe lista patrimoniului cultural mondial UNESCO.

Arena din Verona este un vechi amfiteatru roman, în mod tradițional rezervat operei. Băile termale de la Abano Bagni sunt de asemenea o atracție. Aceasta era ultima zi din Giro pentru germanul Andre Greipel de la Lotto-Soudal. Neamțul stătea la căldurică în pluton înainte de sprintul masiv de la final. Greipel venea după două succese, obținute în runda a V-a (Praia a Mare-Benevento) și în runda a VII-a (Sulmona-Foligno), când germanul le-a rupt picioarele tuturor adversarilor săi, câștigând fără nicio problemă. În pluton s-a produs „un gol”, Greipel a profitat și a luat roata fiecărui omolog până ce s-a văzut în situația sprintului unde a plecat exploziv, ca din „blockstart”.

Cu 48 km înainte de final, evadații aveau 1 min. și 8s în frunte. O veste bună, ploaia s-a oprit în acele momente iar asfaltul era uscat. Sprintul intermediar din pluton, de la kilometrul 48,8 a fost câștigat de italianul Giacomo Nizzolo (Trek-Segafredo). Un alt aspect important a fost reprezentat de faptul că la linia de sosire nu s-au mai acordat bonificații. Cu aproximativ 30 km înainte de final, avansul celor doi camarazi de la antipozi scădea necontenit. Doar 21 de secunde mai dețineau Daniel Oss și Mirco Maestri.

Când borna arăta kilometrul 22, plutonul se pregătea să-i înhațe pe cei doi italieni. Intrarea în stațiunea litorală Bibione a fost una magnifică. Plaja de aici e recunoscută pentru nisipul său fin. Păcat însă de vântul și de vremea morocănoasă de pe malul Mării Adriatice. În Bibione, finalul a fost desenat în forma unui circuit, destul de incomod și de nesigur. Circuitul, ca și concept să-i spunem, e unul frumos, însă poziționarea juca un rol primordial în cazul fiecăruia dintre pretendenți. Rutierul nostru Eduard Grosu de la formația italo-japoneză (Nipo-Vini Fantini) era singur, dar tatăl său Viorel Florin Grosu, spunea la un moment dat că îi plac aceste finișuri tehnice, virajate, unde manevrarea cursierei nu este deloc simplă.

O armonică care se întinde și se destinde, succesiunea aceasta de viraje crea momente de maximă tensiune în pluton. Toți cicliștii strângeau din dinți cu 9,5 km înainte de ultimul foc. Lotto-Soudal era instalată cu motoarele sale, turate la maxim, pregătindu-se să-l lanseze pe Greipel, în timp ce Grosu se afla undeva pe poziția a 20-a. Un plasament excelent! Iar regalul sprinterilor se apropia…

Suspansul continua, cu 5 km înainte de linia de finiș, Edi se poziționa în roata italianului Giacomo Nizzolo, urmând să meargă în paralel și cu Sacha Modolo. Viteza a fost una diabolică, la kilometrul 2,6 Grosu a provocat o căzătură. Roțile ciclistului român au derapat într-unul din virajele de pe final. Munca echipei belgiene a fost răsplătită de victoria categorică a „Incredibilului Hulk” în varianta germană, Andre Greipel. Neamțul l-a închis perfect la mantinelă pe omologul său australian Caleb Ewan (Orica-GreeEdge), singurul care a izbutit să-l incomodeze pe masivul rutier al lui Lotto. Greipel a judecat frumos, acesta era conștient că Ewan se putea strecura să-i fure succesul. Greipel l-a egalat ca număr de victorii pe Erik Zabel, cel mai de succes sprinter din marile tururi (20 – Zabel fiind de șase ori câștigător al tricoului de cel mai bun sprinter în Turul Franței și de trei ori purtător a acestui tricou distinctiv în Vuelta).

Rămânem cu regrete în suflet după incidentul lui Edi, trăim o mare durere, pe de o parte, și pe de altă parte Lotto a făcut o muncă fantastică. Ierarhia generală nu a suferit nicio modificare. Talentatul luxemburghez, Bob Jungels a ținut tricoul roz pentru încă o zi, dispunând de cele 24s în fața lui Andrey Amador (Movistar). Ibericul Alejandro Valverde (Movistar) completează ultima treaptă a podiumului, la 1 min. și 7s în raport cu liderul.

Clasamentul etapei a 12-a:

  1.  André Greipel (Lotto-Soudal) 4:16:00
  2.  Caleb Ewan (Orica-GreenEdge) ,,
  3.  Giacomo Nizzolo (Trek-Segafredo) ,,
  4.  Sacha Modolo (Lampre – Merida) ,,
  5.  Alexander Porsev (Katusha) ,,
  6.  Moreno Hofland (LottoNl-Jumbo) ,,
  7.  Ivan Savitskiy (Gazprom-Rusvelo)  ,,
  8.  Heinrich Haussler (IAM) ,,
  9.  Rick Zabel (BMC) ,,
  10.  Sonny Colbrelli (Bardiani CSF) ,,

Clasamentul general:

  1. Bob Jungels (Etixx – Quick-Step) 49’32’20”
  2. Andrey Amador (Movistar) +24”
  3. Alejandro Valverde (Movistar) +1’07”
  4. Steven Kruijswijk (LottoNl-Jumbo) ,,
  5. Vincenzo Nibali (Astana) +1’09”
  6. Rafal Majka (Tinkoff) +2’01”
  7. Ilnur Zakarin (Katusha) +2’25”
  8. Esteban Chaves (Orica-GreenEdge) +2’43”
  9. Gianluca Brambilla (Etixx – Quick-Step) +2’45”
  10. Diego Ulissi (Lampre – Merida) +2’47”

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.