Fabio Aru
Fabio Aru

Criteriul Dauphine a ajuns astăzi la etapa cu numărul 3, desfășurată între localitățile Boen-sur-Lignon și Tournon-sur-Rhone. Cu o lungime de aproximativ 187,5km, această rundă a avut în partea de final ascensiunea Cote de Secheras, de categoria a 2-a. Cicliștii veneau după alte două cățărări micuțe de categoria a 4-a. Secheras putea să decidă mai mult ca sigur învingătorul etapei.

Mai întâi de toate, trebuie să explicăm puțin și modul în care a luat naștere evadarea. Trei oameni aveau să se aventureze în această zi, în care am putut admira cu toții relieful carstic, de o frumusețe pură. Niki Terpstra (Etixx), fostul câștigător din Paris-Roubaix (ediția 2014) s-a decis să plece timpuriu în compania celorlalți doi rutieri, Thomas de Gendt (Lotto-Soudal) și Perrig Quemeneur (Direct Energie). Cu aproximativ 37km înainte de linia de finiș, Quemeneur a fost prins de pluton.

Deocamdată rutierii se află în zona prealpină. Traseul era unul valonat, astfel încât plutonul începea să se fragmenteze pe alocuri. A fost o etapă care într-adevăr a reprezentat o provocare pentru unii oameni. Ajunși pe Cote de Secheras, cățărare în lungime de 2,9km, cu pante de până la 20%, efortul și grimasele erau vizibile pe chipul fiecărui ciclist.

Când borna arăta kilometrul 22.8, Tony Martin (Etixx) și-a turat motorul, plecând din pluton. Acțiunea germanului avea să fie anihilată câțiva kilometri mai târziu. Tot mai mulți cicliști încercau să se desprindă pe această urcare care parcă nu se mai termina. Pierre Rolland (Cannondale) era unul dintre aceștia.  Odată cu venirea sa de la Europcar, rutierul din Hexagon a făcut progrese vizibile, integrarea sa în cadrul echipei a fost una de bun augur, fiind mult mai concentrat asupra antrenamentelor de la mare altitudine din Tenerife.

Formația rusă Katusha prelua timona în pluton cu 15,4km înainte de sosire, finalul fiind pregătit pentru norvegianul Alexander Kristoff. Peste nici 2-3km a urmat un atac suprinzător oferit de micuțul ciclist italian Fabio Aru (Astana). Celor patru oameni din față li s-au alăturat mai mulți fugari din pluton, formându-se un grup de nouă oameni. Nimeni din acest grup nu avea ambiția să-l prindă pe Aru. Plutonul simțea mirosul de sânge, văzându-i pe cei nouă cicliști cum își lasă responsabilitatea de pe umărul unuia pe umărul celuilalt. Mai rămâneau doar 5,8km din această etapă amețitoare, în care un rutier al grupării belgiene Etixx Quick-Step a ieșit în decor.

Cei nouă oameni erau înhățați de mult, în timp ce Aru își păstra absolut fabulos un ecart de 10s. Plutonul se apropia ca un TGV, gata, gata să-l mănânce de viu pe ciclistul peninsular al Astanei, însă Aru continua să impresioneze cu viteza sa de 60km/h, total atipic pentru un rutier cu calități pure de cățărător. Drumul valonat în ușoară coborâre îi dădea aripi de înger rutierului aflat sub mantia Astanei. Insistența și ambiția l-au transformat într-un câștigător meritoriu al etapei. La o distanță de 5-6s sosea și plutonul păcălit, astăzi, de o mișcare inteligentă, un atac amenințător pentru rivalii lui Fabio Aru care l-au cam subestimat pe italian.

Alexander Kristoff (Katiușa) și Nicolo Bonifazio (Trek-Segafredo) au completat treptele 2 și 3 ale podiumului din această după-masă, într-un decor de poveste la Tournon-sur-Rhone (localitate străbătută de râul Rhone, unul dintre cele mai importante râuri ale Franței și ale bătrânului continent). De remarcat este și francezul Julian Alaphilippe (Etixx) care a sosit chiar în bătaia podiumului. Etixx a ieșit pe plus, putem spune, chiar dacă masivul contratimpist Tony Martin nu a izbutit să puncteze decisiv în urma acelui atac. De notat mai este viteza medie a etapei, care a măsurat 42,9km/h, o zi în care s-a apăsat pedala fără milă!

(*)Liderul din clasamentul general, spaniolul Alberto Contador a suferit o pană în ultimii 2,2km. Coechipierul său loial, un locotenent desăvârșit, cehul Roman Kreuziger i-a oferit propria lui cursieră pentru a nu pierde timp. Până la urmă, totul a fost sub control, ibericul păstrându-și avansul de 6s în raport cu australianul Richie Porte (BMC) și de 13s față de britanicul Chris Froome (Sky). 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.