Strade Bianche mechanical doping

Emisiunea Stade 2 de la televiziunea națională franceză se ocupă de câteva luni de o anchetă ce vizează dopajul mecanic în ciclismul profesionist de șosea. În cel mai recent episod, realizatorii emisiunii au ridicat un semn de întrebare asupra schimbului de biciclete pe care Primoz Roglic l-a efectuat înaintea contratimpului individual din Turul Italiei, contratimp pe care slovenul l-a câștigat în fața specialiștilor probei.

Roglic a fost cât pe ce să se impună și în etapă inaugurală din Giro, la Apeldoorn, însă a pierdut victoria și tricoul roz la sutimi de secundă în fața lui Tom Dumoulin (Giant-Alpecin). Fostul schior și-a luat revanșa în etapa a 9-a, la Chianti, unde i-a învins fără probleme pe Brandle, Cancellara sau Jungels.

Investigația televiziunii franceze a fost realizată împreună cu ziarul italian Il Corriere della Sera. Marco Bonarrigo, jurnalist al acestei publicații, a susținut în cadrul emisiunii de duminică faptul că bicicleta cu care Roglic s-a prezentat la startul etapei de contratimp nu corespundea standardelor UCI, o situație neobișnuită la o echipă de talia lui LottoNl-Jumbo. Un comisar UCI i-a spus slovenului cu 2 minute înainte de start că nu poate concura pe acea bicicletă, însă Roglic a reușit să găsească o soluție de rezervă chiar cu 20s înainte de a pleca pe traseu. Ciclistul de 26 de ani scria la finalul acelei etape pe site-ul său că a concurat pe o bicicletă care avea șaua prea jos, în ultimii 10km nu a mai avut apă, iar dispozitivul de măsurare a puterii i-a căzut pe traseu. Cu toate acestea, Roglic l-a învins cu 10s pe Matthias Brandle, fost deținător al recordului orei.

Nu se știe dacă bicicletele au fost verificate în acea zi pentru dopaj mecanic, însă Stade 2 susține că fără un astfel de control la finalul etapei, un schimb al bicicletei chiar înainte de start ar putea fi una dintre metodele de ocolire a scanării.

Aceeași emisiune franceză susținea în urmă cu două luni că mai multe biciclete cu motoraș au fost folosite în Strade Bianche și în cursa pe etape Coppi e Bartali. Una dintre bicicletele suspecte îi aparținea chiar lui Primoz Roglic.

 

2 COMMENTS

  1. Bullshit, nu are nimeni nicio dovada ca a folosit motoras. Faptul ca nimeni nu l-a controlat nu inseamna ca a folosit dopping mecanic. E ca si cum ai spune ca daca nu te-a oprit politia la control inseamna ca ai condus beat. Ziaristica tipic italo-frantuzeasca de scandal (ca sa nu zic de cacat)

  2. Egal cu 0-daca se doreste cu adevarat prinderea dopatilor(mecanic sau medicamentos) probabil ar disparea ciclismul de pe firmament,la fel ca multe alte discipline sportive…doar ne prefacem ca suntem corecti…

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.