Într-un ciclism profesionist în care câștigurile marginale au devenit atât de importante, raportul dintre grăsime și masa musculară este un aspect căruia cicliștii îi acordă atenție maximă.

Bradley Wiggins este, probabil, cel mai cunoscut exemplu de ciclist ce a avut alternanțe mari în ceea ce privește greutatea sa corporală în funcție de obiectivele pe care voia să le atingă. În timpul Turului Franței din 2009, Wiggins spunea: ”În comparație cu turul din 2007, acum sunt mai ușor cu echivalentul a șase pungi de zahăr, greutate pe care nu trebuie să o mai car pe cățărări. Înlăturarea acestor kilograme este cea mai eficientă metodă de a-mi maximiza potențialul pe ascensiuni în afară de doping, iar eu nu voi utiliza substanțe interzise”.

Mulți cicliști profesioniști numără cu atenție caloriile și cântăresc alimentele pentru a fi siguri că organismul primește cantitățile exacte necesare pentru antrenamente sau curse. Un tipar des întâlnit printre cicliști este acela al unui mic dejun echilibrat, apoi un antrenament în care rutierii apelează la geluri și batoane, urmat de o masă principală.

În schimb, Wiggins avea un program mai special. Britanicul făcea un antrenament solicitant înainte de micul dejun pentru a-și accelera metabolismul, iar glutenul și alcoolul nu au existat timp de două luni în viața sa.

Indiferent de metodă, profesioniștii nu urmăresc o pierdere în greutate peste noapte, ci un proces gradual, întins pe o durată de câteva luni, fiind evitate pierderile mari în intervale scurte.

În timpul acelui Tur al Franței circulau zvonuri că Wiggins ar fi avut un procent de grăsime în organism de 4%, o valoare neobișnuită pentru un ciclist.

În ciclismul profesionist de astăzi, raportul dintre putere și greutate a devenit foarte important, mai ales pentru cei care vor să fie competitivi pe cățărările dintr-un mare tur. Orice gram de grăsime în plus îi încetinește pe acești rutieri, iar când diferența dintre victorie și înfrângere poate fi făcută de aceste detalii minore, profesioniștii trebuie să ia în calcul orice aspect ce i-ar putea face mai rapizi.

Dacă vrei să slăbești, gândește-te întâi bine dacă acesta este factorul care te împiedică să fii mai bun. Cei care iarna nu pot renunța la bere și dulciuri, trebuie să se aștepte la o creștere a procentului de grăsime din organism, ce poate fi chiar benefică în timpul iernii, dacă este una moderată.

Pentru o slăbire controlată este recomandat să renunți la alimentele cu multe calorii și la cele ce au puțini nutrienți în ordinea următoare: alcoolul, grăsimile saturate, zaharurile simple, alte grăsimi, carbohidrați, proteine. O scădere a numărului de calorii cu 500kcal pe zi poate duce la o slăbire de aproape jumătate de kilogram pe săptămână.

via bikeradar

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.