Datele cățărării:

Locația: Besenello, Veneto, Italia

Lungime: 7,5km

Panta medie: 17,6%

Panta maximă: 45%

Diferență de nivel: 1317m

Altitudinea în vârf: 1515m

#7

Despre Scanuppia nu sunt prea multe lucruri de spus. Datele cățărării și pozele vorbesc de la sine. Primii 2 kilometri sunt de încălzire, având o pantă medie de 12%, însă, după ce treci de pod, ești întâmpinat de faimosul indicator ce te avertizează că urmează o pantă de 45%.

45

De acolo urmează 2,3km de tortură cu multe serpentine, soarele ce te lovește direct, viraje foarte abrupte, o suprafață a șoselei pe care e imposibil să nu îți alunece roțile și pante ce ajung chiar și la 55,7% pe interiorul virajelor. Panta medie a acestei porțiuni este de 28%!

#1

Dacă nu ai mai auzit de această cățărare, merită să dai o căutare pe youtube și vei observa că e practic imposibilă pentru orice ciclist. Chiar dacă încerci să mergi în zig-zag, porțiunea de pavate duce la pierderea aderenței și contribuie considerabil, dacă mai era nevoie, la dificultatea traseului.

#5

După acești 2,3km, urmează 100m în care îți poți trage sufletul, înainte ca drumul să intre în pădure și să continue cu ultima parte a torturii. În realitate, acești ultimi kilometri nu sunt cu nimic mai prejos decât faimoasa porțiune cu panta maximă de 45%. Mulți nu au mai urcat de aici, de aceea ultima parte nu e la fel de cunoscută. O decizie înțeleaptă căci urmează o suprafață umedă, plină de frunze, în care aderența e și mai greu de obținut. În plus, nici panta nu scade, existând multiple secțiuni de 35-40%.

#4

Ciudat este că după ce ai ajuns în vârf nu ai nimic de văzut. Găsești doar un anunț că ai terminat de urcat cel mai abrupt drum asfaltat din Europa, lucru ce este cam demoralizant după tot efortul pe care l-ai depus ca să ajungi acolo. În plus, titlul de drum asfaltat este cam forțat căci multe porțiuni sunt pavate sau au un strat de beton fărămițat.

7 COMENTARII

  1. In general un drum este facut pentru a fi circulat. Pe aici nu vad cine s-ar incumeta altfel decat cu piciorul sau masina special echipata (chiar si asa riscurile sunt enorme). Ce vehicol se perinda pe aici?

  2. Doar cu un MTB cu rapoarte 22×40 cred că ai putea supraviețui fără să îți distrugi tendoanele…

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.