După ce procesul de testare a frânelor pe disc a fost întrerupt brusc în ciclismul de șosea profesionist după rănile suferite de Francisco Ventoso în Paris-Roubaix, se pare că UCI dorește să ridice această restricție anul viitor.

Mark Barfield, conducătorul departamentului tehnic din cadrul UCI, a trimis o scrisoare către rutierii profesioniști în care detaliază eforturile făcute pentru a asigura o utilizare a frânelor pe disc care să nu pună în pericol cicliștii din plutonul profesionist. De asemenea, Barfield i-a invitat pe sportivi să își exprime opinia în legătură cu noul plan ce prevede testarea unor rotoare rotunde, cu margini tocite.

”Industria producătoare de biciclete a lucrat intens pentru a elimina probleme de care cicliștii s-au plâns, cum ar fi încingerea discurilor și durata răcirii sau diferențele în puterea de frânare. S-au făcut progrese mari în aceste zone, iar UCI dorește să repornească testarea începând cu 2017”, spune Barfield.

UCI a pornit programul de testare a frânelor pe disc în ciclismul de șosea la sfârșitul lui 2015, permițând utilizarea acestora pe scară largă în prima parte a acestui an până la accidentarea lui Francisco Ventoso, care s-a ales cu o rană adâncă după ce a atins o bicicletă ce era echipată cu frâne pe disc.

Un alt ciclist profesionist, Sam Bewley de la Orica-BikeExchange, a postat în această săptămână pe contul său de Twitter o poză cu o rană provocată tot de un disc, avertizând că lucrurile ar putea arăta mult mai rău în urma unui accident în mijlocul unui pluton.

sam-bewley-injury

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.