Presiunea 

Un cititor al presiunii din cameră nu este scump și e foarte util pentru orice ciclist. Dacă nu ai un astfel de dispozitiv, e mai probabil să ai o pompă cu barometru, iar atașarea furtunului la valvă este suficientă pentru a vedea ce presiune ai în camere. Presiunea poate fi afectată de mai multe variabile, inclusiv greutatea pe care o are ciclistul, condițiile meteo și modelul cauciucului.

După ce te-ai asigurat că presiunea este cea potrivită (de obicei o presiune între 80 și 120psi), verifică starea cauciucului. Îndepărtează toate resturile de pe suprafața acestuia și  inspectează pereții laterali pentru a vedea dacă au apărut fisuri în cauciuc, care sunt de cele mai multe ori un avertisment destul de serios.

Suprafața de frânare

Suprafața de frânare de pe jantă este un magnet pentru mizerie. Noroiul sau alte impurități  de pe jantă pot afecta performanța frânării. Curățarea jantei cu o cârpă trebuie să fie inclusă în rutina dinaintea unei plimbări cu bicicleta. O curățare mai serioasă ar trebui să fie făcută imediat ce te-ai întors din tură, iar dacă suprafața de frânare este din aliaj, un burete poate fi de ajutor.

Transmisia

Lanțul, pinioanele și foile sunt principalele componente ale transmisiei, iar o inspecție rapidă a condiției și funcționării acestora trebuie inclusă în verificările dinaintea unei ture.

Un dispozitiv de verificare a uzurii lanțului nu este foarte scump și te poate scuti de o cheltuială preamatură pe un lanț nou. O inspecție scurtă a pinioanelor și foilor, de asemenea, merită făcută, deși degradarea acestor componente este mai degrabă de lungă durată decât bruscă și catastrofală. Dinții pinioanelor și foilor se micșorează și își modifică forma în timp, ducând la apariția problemelor în timpul schimbării vitezelor. În general, cam 3 lanțuri trebuie schimbate până la înlocuirea casetei de pinioane.

Cablurile

Ca orice componentă a unei biciclete, cablurile sunt și ele supuse uzurii, iar includerea verificării lor înainte de a pleca la drum se poate dovedi a fi valoroasă. Un strat subțire de lubrifiant va proteja cablurile de elementele din exterior.

Este recomandat să înlocuiești cablurile care sunt corodate sau deteriorate. De obicei cablurile se deteriorează la capete, dar ocazional firele se pot desprinde și în centru.

Strânge șuruburile

Verifică dacă șuruburile de pe bicicletă sunt strânse suficient. Consecințele unui șurub slăbit la pipă pot fi catastrofale, însă nu exagera cu strângerea lor pentru că pot provoca daune, mai ales unor componente din carbon.


Warning: A non-numeric value encountered in /home/ciclism/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 353

6 COMENTARII

  1. O presiune de 120 de psi (parca unitatea de masura internationala, folosita si in Europa e Pa, dar si multiplul Bar e acceptat) e perfecta pentru majoritatea bicicletelor, in special MTB sau city bike. Amin.

    Un lant tine peste 1000km de utilizare decenta, chiar si mai mult; verificarea alungirii la fiecare plecare in plimbare nu se faci nici la lantul de distributie al motorului de avion. Si nici nu se scot cablurile din camasi de fiecare data pentru a verifica firele rupte (nu desprinse) in centru.

    Asta e tot ce se poate?

  2. atentie cu presiunea in pneuri:
    – in primul presiunea recomandata variaza in functie de dimensiunea cauciucului (cursiera, mtb, etc), suprafata de rulare (asfalt, pamant, etc), greutatea (masa) biciclistului complet echipat si cu bagaje (daca exista), etc
    – in al doilea rand nu orice pompa cu manometru sau manometru e bun. Eu am o pompa de la decathlon cu manometru care la indicatia de 2 bar in realitate erau 3,5 ! La 3,5 bar erau in realitate peste 5 !! Ce bubuiele de camere am tras ! Mai bine daca apreciam fara manometru.
    Pneu de cursiera: poate sa mearga pana la 8-10 atm
    Pneu de mountain poate sa mearga pana la 3-3,5 atm…

    (80 psi aprox 5,5 bar(atm), 120 psi aprox 8,2 bar.)

  3. eu am avut lant pe cursiera pe care ….nu exagerez l-am folosit peste 20 mii km in stare perfecta .. scria sedis pe el ..si bicicleta era sh. si l-am mai folosit dar dupa inca vreo 4mii nu mai calca corect pe foaie,nu scapa dar se uzase vizibil … .. 1000km ce lant e ala? poate pt concursuri sa fie usor…dar nici asa .. asta ar insemna ca daca fac 5 ture.. gata.. 🙂 .. sau o saptamana 🙂

  4. Stiu o LEGE de la mecanici harsaiti prin cluburi de ciclism: lantul se schimba odata cu grupul de pinioane (nu punem vin nou in butie veche!) la un rulaj de 3000km asta daca vom considera un rulaj pe drumuri nu foarte murdare ci…decente.

  5. Cred ca asta era subiect bun de un topic pentru ca afli mult mai multe informatii din postarile cititorilor.
    Un lant de calitate medie: KMC, Shimano nu foarte scump, SRAM, atinge o alungire de 4-8 mm / 127 cm (50 inch) dupa cam 1500 km. La alungirea asta, pinioanele dobandesc uzura minima. Pe la al treilea, al patrulea lant, se atinge o uzura a pinioanelor care devin decalibrate comparativ cu un lant nou si vor trebui inlocuite.
    3000 de km inseamna o uzura a lantului cu alungire de peste 10 mm / 127 cm ceea ce asociaza in mod sigur uzura severa a pinioanelor si posibil si a uneia din foi daca aceasta este folosita sistematic (de regula foaia mijlocie).
    Partea amuzanta e ca un bloc de pinioane poate costa cam tot atat cat un lant bun (Shimano deore 10 v = 25 Euro, KMC X10 = 27 Euro).
    Presiunea in roti nu este afectata de greutatea ciclistului ci se stabileste in functie de indicatiile producatorului anvelopei, de greutatea ciclistului si de unele conditii de drum. Daca ciclistul este mai greu sau se cara bagaj, atunci ar trebui mers mai catre limita superioara a presiunii din roata, daca terenul pune probleme de aderenta (in special la MTB) se merge la presiuni ceva mai mici).
    Oricum, e bine de reamintit ca trebuie sa ne verificam bicicleta inainte de ture.
    Eu as mai adauga si un jurnal de evenimente: pene (cand si in ce conditii), probleme de franare (cand si in ce conditii), schimbat de componente (cand, anume si care a fost defectul), etc. Un astfel de jurnal ne poate face sa anticipam mai bine nevoile de intretinere a bicicletei, inainte de a ne confrunta cu evenimente sau chiar accidente.

  6. @Iacob Gheorghita: Foarte bun comentariul! exact la asta ma gandeam si eu, degeaba tot schimbi lantul dupa 2000 km ca sa pastrezi pinioanele in stare buna in cazul in care pinioanele costa putin mai mult decat lantul. Mai bine mergi asa pana la uzura mai mare si apoi schimbi lant, pinioane si foile uzate(poate o foaie nu este prea uzata si mai merge).
    In rest, trebuie verificat cam tot. Eu nu prea respect desi stiu ca trebuie..
    In mare parte, experienta vine pedaland…

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.