Slovacul Peter Sagan a intrat, duminică, într-o galerie selectă a cicliștilor care au reușit să își apere titlul mondial. Sagan a cucerit la Doha al doilea tricou curcubeu din carieră, după ce i-a depășit pe Mark Cavendish (Marea Britanie) și pe Tom Boonen (Belgia) la sprintul final.

Încă din primii kilometri, mai mulți cicliști au încercat să formeze o evadare, printre care și Andrei Nechita, reprezentantul României, dar fără succes. Mișcarea decisivă a fost formată din șapte rutieri, dintre care doar patru au reușit să încheie cursa: Natnael Berhane (Eritreea), Nick Dougall (Africa de Sud), Ryan Roth (Canada) și Anass Ait El Abdia (Maroc). Ei au avut un avans de peste 11 minute, dar toată muncă lor s-a spulberat în momentul în care echipa Belgiei a trecut în fruntea plutonului și a forțat o bordură. Principalii perdanți din această acțiune au fost câțiva sprinteri importanți: Andre Greipel și Marcel Kittel (Germania), Nacer Bouhanni și Arnaud Demare (Franța), Caleb Ewan (Australia), Dylan Gronewegen (Olanda), dar și Andrei Nechita. Fernando Gaviria (Columbia), unul dintre pretendenți la titlul mondial, a fost implicat într-o căzătură și a abandonat, fiind suspect de fractură de claviculă.

Din grupul de frunte nu au lipsit rutierii precum Peter Sagan (Slovacia), Tom Boonen (Belgia), Mark Cavendish (Marea Britanie), Elia Viviani (Italia), Alexander Kristoff (Norvegia) sau Michael Matthews (Australia). Acest grup a fost orchestrat de echipele Belgiei și Italiei, cu șase, respectiv patru cicliști. Deși mai avea de parcurs peste 150 de kilometri, grupul de frunte nu a fost ajuns de urmăritori, în ciuda eforturilor disperate depuse de sprinterii germani. Mai mult, organizatorii au decis să oprească două grupuri de întârziați, care riscau să fie prinși din urmă de liderii cursei. Într-un dintre acestea se afla și Andrei Nechita, care nu au terminat această cursă.

Grupul principal era compus și din rutieri care nu dorea să se ajungă la un sprint, iar aceștia au încercat să atace în ultimul de circuit. Mai întâi Niki Terpstra (Olanda) a încercat să păcălească plutonul, dar mai aproape a fost conaționalul său, Tom Leezer, care s-a lăsat prins doar în ultimele sute de metri, iar sprinterii au putut să se lupte pentru titlu monial la sprint, unde Peter Sagan s-a impus cu o ușurință debordantă.

Căldura și-a spus și ea cuvântul în această cursă, în care doar 53 de oameni au reușit să treacă linia de sosire. Cei mai puțini rutieri care au terminat cursa de șosea din cadrul Campionatelor Mondiale de la ediția din 1999 de la Verona.

Clasamentul probei de șosea elite băieți:

1

Peter Sagan (Slovacia)

5h40’43’

2

Mark Cavendish (Marea Britanie)

3

Tom Boonen (Belgia)

4

Michael Matthews (Australia)

5

Giacomo Nizzolo (Italia)

6

Edvald Boasson Hagen (Norvegia)

7

Alexander Kristoff (Norvegia)

8

William Bonnet (Franța)

9

Niki Terpstra (Olanda)

10

Greg Van Avermaet (Belgia)

11

Jacopo Guarnieri (Italia)

12

Adam Blythe (Marea Britanie)

13

Natnael Berhane (Eritreea)

+0’04”

14

Jurgen Roelandts (Belgia)

+0’09”

15

Ryan Roth (Canada)

16

Truls Engen Korsaeth (Norvegia)

17

Tom Leezer (Olanda)

18

Nick Dougall (Africa de Sud)

19

Michael Kolar (Slovacia)

+0’13”

20

Elia Viviani (Italia)

+0’14”

 

Sursă foto: dw.com

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.