Ciclismul de șosea se află într-o perpetuă schimbare, tehnologiile avansează într-un ritm accelerat, iar acest lucru ușurează munca sportivilor din anumite puncte de vedere. Însă, ca orice evoluție, și dezvoltarea sistemelor electronice și componentelor de ultimă generație pentru biciclete are incovenientele sale, cu care cicliștii de acum 30 de ani nu aveau de-a face.

1. Antrenamentul tău nu a fost înregistrat pe Strava

Pentru maniacii cifrelor, o astfel de zi pare ruinată după o asemenea întâmplare, fără prețioasele date de pe Strava, antrenamentul părând a fi fost doar o pierdere de timp și energie. Însă, ce nu știu mulți este că această aplicație există de doar 5-6 ani în viața rutierilor, până în 2009 un simplu computer era suficient pentru orice ciclist. La începutul anilor ’80, sportivii nu acordau prea mare importanță vitezei medii, ci își propuneau un anumit număr de ore de antrenament.

2. Bateria schimbătoarelor electronice s-a descărcat în timpul turei

Deși această problemă apare rareori în viața unui ciclist, cei care sunt neatenți și uită să își încarce bateria o dată cam la 2000km parcurși, pot avea surpriza de a pedala până acasă în aceeași configurație foaie-pinion.

Din fericire, producătorii au găsit o soluție de compromis, realizând sisteme care să blocheze inițial doar deraiorul față, cel care necesită cea mai multă energie în timpul acționării.

3. Tragi pe dreapta dacă bate vântul prea tare

Cadrele și roțile aerodinamice sunt un mare avantaj dacă vântul bate din față sau din spate, însă dacă acesta te lovește din lateral, bicicleta se transformă într-o adevarată velă. Dacă rafalele ating 60km/h, bicicleta aero devine aproape inutilizabilă.

4. Trainerul inutilizabil din cauza calculatorului

Pentru a face antrenamentele mai atractive, producătorii au echipat trainerele cu sisteme prin care acestea pot fi conectate la calculator. În încercarea de a oferi cicliștilor condiții cât mai apropiate de cele de pe șosea, acestea funcționează ca o realitate virtuală, punând la dispoziție utilizatorilor diverse trasee și chiar ocazia de a concura împotriva altor rutieri ce folosesc același program.

zwift

Dezavantajul unui astfel de trainer este acela că depinde de calculator, iar o problemă a acestuia te-ar putea împiedica să te antrenezi.

5. Alegerea roților

Astăzi, fiecare ciclist analizează cu atenție condițiile meteorologice ce se anunță în cursă pentru a face alegerea corectă în ceea ce privește roțile: jante din aluminiu sau carbon? de 35, 50 sau 70mm? Aceste decizii se pot dovedi a fi hotărâtoare într-o cursă, însă în epoca ciclismului romantic, rutierii aveau o singură bicicletă pe care o foloseaua indiferent de vreme.

6. Prelungitorul pentru valve

Dacă te-ai hotărât să folosești roți profilate, este esențial să nu uiți să iei cu tine și prelungitorul pentru valve când pleci la antrenament. Altfel, nu vei avea nici o șansă să umfli camera în caz de pană.

7. Dispozitivele de măsurare a puterii

power meter

Un accesoriu fără de care profesioniștii de astăzi nu pleacă la drum, acest dispozitiv a apărut în ciclism la sfârșitul anilor ’80, Greg LeMond fiind unul dintre primii rutieri ce au testat un prototip.

8. Alegerea raportului potrivit

În trecut, cicliștii aveau doar două opțiuni pentru angrenaj: cel cu două foi (53/39d) sau cel cu trei foi (32/42/52d). În ceea ce privește casetele, acestea existau doar în variante de 7 și 8 pinioane, cu un număr de dinți ce pornea de la 13 și se oprea la 25.

Astăzi, diversitatea acestor două componente este mult mai mare, rutierii putând alege un angrenaj compact (50/34d), unul semi-compact (52/36d) sau cel utilizat în general de profesioniști (53/39d). Oferta pentru casetele de pinioane este și mai variată, ajungându-se până la 32d.

9. Bottom Bracket-ul

bb

O simplă cheie era suficientă acum câțiva ani pentru demontarea și montarea bottom bracket-ului, însă astăzi trebuie să te înarmezi cu răbdare și unelte speciale pentru a desface unul dintre multiplele modele de bottom bracket-uri (PF30, BB30, BB86, BB92, BB386 EVO, BB Right, BB90, BB95, ThreadFit 82.5).

10. Internetul

k-bigpic

Poate cea mai mare invenție a secolului XX, internetul are și minusurile sale. Unul dintre ele este dependeța pe care o creează și care deturnează oamenii de la activități importante pentru sănătate precum sportul.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

inspirat de matosvelo.fr

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.