Hidratează-te

Hidratarea este un element cheie pe timpul iernii. Foarte multe persoane asociază imediat hidratarea cu vara, dar nu realizează că pe timpul iernii elimini la fel de multă apă prin transpirație.

Ar trebui să bei la fel de multă apă ca vara când te antrenezi – 500-1000ml pe oră – însă cantitatea exactă depinde de cât de mult transpiri și de temperatura de afară. Băuturile izotonice sunt indicate și în această perioadă. Prin transpirație vei continua să pierzi și electroliți.

Alimentează-te

O masă bogată în carbohidrați și care conține 500ml de lichid, consumată cu două ore înainte de antrenament, va spori rezervele de carbohidrați, iar o gustare mică cu o oră înainte de a porni la drum îți va da un alt imbold.

Principalele obiceiuri nutriționale de pe timpul verii se aplică și în anotimpul rece, așa că apelează la geluri, batoane, prăjiturele și banane astfel încât să introduci în organism 60g de carbohidrați pe oră. Mulți cicliști pedalează pe distanțe lungi chiar și iarna, așa că e important să ai la tine suficientă mâncare pentru a fi bine alimentat pe toată perioada antrenamentului.

Concentrează-te pe recuperare

În timpul iernii, este ușor să cazi pradă tentației de a neglija antrenamentele și mai ales partea de recuperare. Este important să îți faci o planificare la începutul săptămânii cu tipul de antrenament din fiecare zi, iar în jurul acestui plan poți stabili și componența meselor.

Cei mai mulți cicliști vor să se odihnească și încălzească după un antrenament pe frig, dar recuperarea este foarte importantă și ar trebui să înceapă în cel mult 30 de minute după terminarea turei.

Scenariul ideal după antrenament ar fi să iei o masă alcătuită din orez sau paste și o sursă de proteine ușoare, dar un shake proteic și cu carbohidrați ușor de digerat este o alternativă bună. 

O dietă echilibrată

O alimentație corectă pe bicicletă trebuie prelungită și în viața de zi cu zi. Este important ca mesele tale să conțină și o selecție bună de legume. De exemplu, o porție de paste cu somon și legume va acoperi nevoile organismului. Dintr-o astfel de alimentație vei avea parte de toate vitaminele și mineralele de care ai nevoie pentru a face performanță.

În timpul sezonului rece, oamenii au tendința de a mânca mai puține alimente proaspete decât vara. Consumul unor tablete cu vitamine nu este un lucru rău, dar acestea nu sunt un substitut pentru legume și fructe. 

Încearcă să gătești supe și tocănițe în propria bucătărie, alternative calde la salatele consumate vara. Este important să ai o dietă echilibrată pe tot parcursul anului; consumă surse de proteine ușoare precum carnea de pui, somonul, ouăle și surse de carbohidrați cu un indice glicemic scăzut precum cartofii dulci și orezul brun.


Warning: A non-numeric value encountered in /home/ciclism/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 353

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.