zipp 454 nsw

Povestea pe scurt a noului set de roți produs de Zipp este următoarea: design revoluționar, greutate mai mică, rigiditate și aerodinamică crescute, plus stabilitate mai bună în vânt lateral.

Pentru a ajunge la acest rezultat, compania americană ce dorește să revoluționeze industria roților a lucrat mai bine de 4 ani, timp în care au testat zeci de prototipuri pentru a ajunge la rezultatul dorit. Marea inovație o reprezintă forma nemaiîntâlnită a jantei, inspirată de balena cu cocoașă, iar cei de la Zipp sunt convinși că această nouă abordare reprezintă viitorul roților aero.

zipp-454-nsw-5

Zipp a denumit noul patent Sawtooth datorită ondulațiilor evidente ale jantei pe diametrul interior, care au un rol important în stabilitatea roții în condiții de vânt lateral, o problemă destul de mare pentru roțile cu un profil înalt.

Cu o adâncime a jantelor între 53 și 58mm, 454 NSW marchează o schimbare majoră într-o industrie atât de dinamică cum este cea a roților de bicicletă. Până la producția modelului final, Zipp a încercat 36 de prototipuri, testate 252 de ore în tunelul de vânt.

zipp-454-nsw-4

Pe lângă Sawtooth, alte două patente folosite de compania de peste ocean pentru acest set de roți sunt HyperFoil și HexFin, așa cum au fost denumite micile scobituri și striațiile de pe suprafața laterală a jantelor.

zipp-454-nsw-3

Noul set 454 NSW are o greutate excelentă dacă ne raportăm la lățimea jantelor, mai exact 690g cântărește roata față și 835g cea de pe spate, însă și prețul este unul pe măsură – $4000. O sumă prohibitivă pentru un ciclist amator, mai ales dacă ne gândim că poți cumpăra o bicicletă echipă cu un groupset electronic Ultegra Di2 cu acești bani, însă în ciclismul profesionist, unde conceptul de câștiguri marginale este din ce în ce mai invocat, aceste roți ar putea deveni un atu pentru echipele sponsorizate de Zipp.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.