Magneziul este un mineral cu multiple funcţii importante pentru orice persoană, cu atât mai mult pentru un sportiv.

Mineralele sunt nutrienţi duri: le poţi fierbe sau prăji şi, spre deosebire de vitamine, vor rămâne în alimente după ce gătitul s-a încheiat. Însă pentru a avea parte de ei, trebuie să îi consumi! Unul din principalele motive pentru apariţia deficitului de magneziu la sportivi este dieta nepotrivită.

Magneziul se găseşte în cereale integrale, seminţe şi legume proaspete. Dacă obiceiurile tale alimentare se bazează pe mese scurte şi rapide în care preferi gustările, e foarte posibil să ai parte numai de carbohidraţi de slabă calitate.

Acestea vor alimenta muşchii, dar nu vor furniza organismului nutrienţii esenţiali. Nu numai că procesul de rafinare îndepărtează o mare parte din magneziu şi alte minerale, dar mâncând acest gen de alimente vei provoca o creştere a cerinţei pentru aceşti nutrienţi. Nu e de mirare că deficienţa de magneziu e atât de comună.

Funcţia principală a magneziului este activarea enzimelor. Multe enzime implicate în procesul de eliberare a energiei au co-factori care se bazează pe magneziu. Nu este surprinzător atunci că o carenţă în magneziu apare sub formă de oboseală. Acest lucru se poate dezvolta într-un sindrom de oboseală cronică în care nu vei avea destulă energie nici să te ridici din pat. Cea mai mare concentraţie de magneziu se găseşte în organele care sunt cele mai active din punct de vedere metabolic (creier, inimă, ficat, rinichi). Chiar şi un deficit relativ mic poate afecta aceste ţesuturi. Vestea bună este că după creşterea nivelului de magneziu (de obicei prin suplimente), nivelul energiei creşte şi el imediat.

Datorită rolului său în ţesuturi şi nervi, o carenţă de magneziu se poate manifesta prin apariţia „sindromului picioarele neliniştite” care afectează atât mişcarea cât şi somnul, provocând o senzaţie neplăcută la nivelul picioarelor şi o tendinţă nestăpânită de a le mişca. Alte semne care pot indica o carenţă de magneziu sunt irascibilitatea, confuzia mentală, crampele musculare, pierderea poftei de mâncare şi insomnia.

Magneziul este esenţial şi pentru funcţionarea corespunzătoare a sistemului circulator. Datorită acestui rol, suplimentele de magneziu sunt folosite pentru prevenirea şi tratarea accidentelor cerebrale şi a bolilor de inimă.

În ultimii 50 de ani a existat un declin în conţinutul în minerale al solului şi prin urmare în cerealele şi legumele cultivate pe aceste soluri. Sistemul ecologic de producţie ajută solul pentru a creşte conţinutul acestuia în minerale care vor fi transmise mai departe în legume.

Adulţii au nevoie de 300mg magneziu pe zi. Cele mai bune surse sunt seminţele de floarea soarelui, nucile braziliene, germeni de grâu, migdale, stafide, susan. Legumele proaspete sunt, de asemenea, o sursă bună deoarece fiecare moleculă de clorofilă conţine un atom de magneziu. Dacă te simţi lipsit de energie şi suferi de crampe musculare, este indicat să măreşti aportul de magneziu. De exemplu, la masa de dimineaţă poţi amesteca un mix din seminţele enumerate mai sus în cereale.

9 COMENTARII

  1. „Mineralele sunt nutrienţi duri: le poţi fierbe sau prăji şi, spre deosebire de vitamine, vor rămâne în alimente după ce gătitul s-a încheiat.” – magneziul este un metal, de-aia nu se distruge in procesul de preparare termica a mancarii; un metal pe care nu il prajesti sau fierbi, punctul de fierbere al magneziului e la multe mii de grade, iar prajirea nu il afecteaza in nici un fel pentru ca nu interactioneaza cu grasimea. Vitaminele, molecule complexe, se descompun sau recompun in alte combinatii, dar si ramasitele lor tot in alimente raman dupa ce gatitul s-a incheiat. Diferenta majora intre metale gen fier si magneziu si molecule complexe gen vitamine, proteine sau glucide, este ca primele sufera transformari termice doar la mii de grade, pe cand ultimele la zeci de grade.

  2. Sistemul ecologic de productie nu creste continutul in minerale al solului, nu merge pe apa si nu vindeca cancerul. Sistemul ecologic presupune in linii mari utilizarea doar de ingrasaminte organice (versus ingrasaminte chimice, in principal fosfati si nitrati), folosirea de seminte nealterate genetic si procesare pe cat posibil traditionala, cu minimizarea prelucrarii chimice industriale (si prepararea traditionala tot pe transformari chimice se bazeaza, pana la urma). Magneziul nu vade din cer si nu creste in pamant, e un metal care exista in stare naturala in diverse cantitati, daca procentajul scade nu prea sunt posibilitati de imbogatire naturala.

  3. Pentru ca eram stresat tot timpul – aveam si insomnii prelungite – iar crampele musculare ma sacaiau exact cand as fi dormit, mi-am administrat Magnerot ( niste pastile cu magneziu ) si dupa doar 2 saptamani rezultatele au fost excelente!

  4. Magneziul este necesar pentru mai mult de 300 de reactii biochimice din organism. Pentru ca am constatat ca pierderea acestuia duce la contractii musculare, hipertensiune, insomnii,bufeuri,frisoane,disconfort abdominal, am reusit sa suplines foarte bine cu Magnerot, pastile de magneziu, iar rezultatele pozitive au aparut dupa doar cateva zile .

  5. Numai eu stiu ce spasme musculare, nervozitate crescută, oboseală, fobii si atacuri de panică induram inainte de a-mi administra Magnerot ( cine n-are prieteni sa-si faca !) ; rezultatele pozitive n-au intarziat sa apara , dupa doar 2-3 saptamani parca eram alt om.

  6. Am aflat ca lipsa de magneziu poate fi si cauza stării de vertij (starea de ameteala la schimbarea brusca a privirii) Am aceasta stare la revenirea la normal, dupa ce privesc in sus ma concentrez asupra unui lucru . Mi-a fost recomandat Magnerot, care a dat rezultate f bune doar dupa cateva zile de administare.

  7. Sufeream de insomnie, aveam tensiunea marita si uneori eram depresiva din cauza colesterolului marit, dar dupa administrarea de Magnerot ( pastile de magneziu ) mi-am revenit relativ repede, cam in 2 saptamani.

  8. Am o senzatie de ameteala, ma doare capul des, ma simt slabita, am insomnii, mananc normal , cat se poate de sanatos. am facut analize si mi au iesit bine , (eu ma gandeam la o anemie) o prietena mi-a recomandat sa iau Magnerot, imi este util? multumesc

  9. Lipsa magneziului, care are un rol deosebit de important in prevenirea bolilor cardiovasculare si este esential pentru buna functionare a muschilor si nervilor, poate fi suplinita cu pastile de magneziu, Magnerot.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.