Iaurtul

Probioticele din iaurturi sunt un amestec de bacterii benefice pentru organism, ce protejează stomacul și intestinele de germenii patogeni. Chiar dacă se găsesc sub formă de suplimente, un studiu făcut de Universitatea din Viena a descoperit că 200g de iaurt au fost la fel de eficiente în stimularea sistemului imunitar precum pastilele.

Orzul și ovăzul

Boabele de ovăz și orz conțin beta-glucan, un tip de fibră ce are proprietăți antimicrobiene și antioxidante mai puternice decât echinacea, raportează un studiu realizat în Norvegia. Când animalele se hrănesc cu aceste cereale, șansele de a contracta viroze respiratorii sau antrax se reduc. La om, întăresc sistemul imunitar, pot ajuta antibioticele să își atingă ținta mai precis și accelerează vindecarea rănilor.

Usturoiul

Puternic înrudit cu ceapa, usturoiul conține un ingredient activ numit allicin, ce are capacitatea de a lupta cu infecțiile și bacteriile. Cercetătorii britanici au oferit unui grup de 146 de voluntari fie un placebo, fie un extract din usturoi, timp de 12 săptămâni. S-a constatat că persoanele cărora le-a fost oferit extractul de usturoi au devenit mai rezistente la virozele respiratorii cu 66%.

Ceaiul

Un studiu făcut la Harvard descoperea că cei care au băut 5 cești de ceai negru pe zi timp de 2 săptămâni aveau de 10 ori mai mulți interferoni antivirali în sânge decât cei care au băut o băutură de tip placebo. Amninoacidul răspunzător de impulsionarea imunității, L-teanina, se găsește abundent în ceaiul negru și cel verde.

Supa de pui

Când cercetătorii de la Universitatea din Nebraska au testat 13 feluri de supe, au descoperit că doar una dintre ele blochează migrația celulelor din inflamații – o constatare importantă pentru că simptomele din răceli sunt un răspuns la acumularea de celule în bronhii. Cisteina eliberată de pui în timpul fierberii seamănă din punct de vedere chimic cu acetilcisteina ce se administrează în bronșite.

Fructele de mare și peștele

Seleniul se găsește din belșug în stridii, homari, crabi, scoici și ajută celulele albe să producă citokine, proteine care pun umărul la eliminarea virusurilor din organism. Somonul, macroul și heringul conțin cantități mari de grăsimi omega-3 ce reduc inflamațiile și protejează pulmonii de răceli și infecții respiratorii.

Ciupercile

Timp de secole, oamenii din întreaga lume au folosit ciupercile pentru capacitatea lor de a proteja sistemul imunitar. Cercetătorii din zilele noastre știu și de ce: ”Studiile au arătat că ciupercile cresc producția și activitatea leucocitelor, făcându-le mai agresive”, spune Douglas Schar, director al Institute of Herbal Medicine din Washington.


Warning: A non-numeric value encountered in /home/ciclism/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 353

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.