Un nou studiu, efectuat de către DePaul University, sugerează că cicliștii nu ar trebui să se supună acelorași reguli în trafic precum șoferii.

Cercetarea recomandă marilor orașe să revizuiască legile pentru a permite celor care merg cu bicicleta să folosească așa-zisul ”Idaho Stop”, o regulă ce permite cicliștilor să interpreteze indicatorul ”oprire” ca pe unul ”cedează trecerea”, iar culoarea roșie a semaforului ca pe un indicator ”oprire”, toate acestea în intersecțiile fără un volum foarte mare de trafic.

”Ar legaliza o practică pe care oamenii oricum o folosesc”, spune Ken McLeod, manager al Ligii Bicicliștilor Americani. ”Legalizarea acestor reguli reflectă faptul că bicicliștii au deja un simț foarte dezvoltat de autoconservare și nu vor avea probleme în intersecții”.

Studiul a confirmat că majoritatea cicliștilor acționează deja după aceste legi nescrise încă. ”Doar un ciclist din 25 se oprește la stop”, relatează cei care au efectuat studiul.

Concluzia acestei cercetări este una care poate părea stranie la prima vedere: cicliștii nu respectă aceste indicatoare tocmai din motive de siguranță. ”Femeile au fost mai vulnerabile unor coliziuni cu camioane tocmai pentru că sunt mai conservatoare și nu trec pe culoarea roșie la semafor. Trecând pe roșu, bărbații au șanse mai mici de a fi prinși în unghiul mort al unui șofer de camion sau tir”.

Această concluzie este întărită de statistica bicicliștilor morți în acest an în Chicago. Din șase cazuri, în trei au fost implicate femei ce au fost lovite de camioane în intersecții.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.