O problemă stringentă în ultimii ani a fost investigată de emisiunea americană 60 minutes, difuzată de CBS.

Dopajul mecanic nu mai reprezintă de multă vreme o noutate în ciclism. În ultimii ani, au existat numeroase suspiciuni asupra dopajului de această natură, cele mai vehiculate nume fiind Fabian Cancellara și Lance Armstrong.

Primul a negat vehement acuzațiile repetate care i-au fost aduse. De altfel, ne reamintim că prima suspiciune a venit în 2010, când Cancellara a dominat Turul Flandrei și Paris-Roubaix, decolând de lângă adversarii săi precum un avion supersonic.

Lance Armstrong a negat și el vehement folosirea dopajului mecanic. El a afirmat că e prea puțin probabil ca în 1999 să se fi știut de folosirea unui motor.  Mai mult, el a susținut sus și tare că „nu am folosit nici o metodă de dopaj mecanic și nici nu l-am întâlnit vreodată pe Varjas”

Echipa Sky a fost și ea suspectată de folosirea unor motorașe ascunse în cadrul bicicletelor în Turul Franței 2015. Conform autorităților franceze, bicicletele britanicilor au fost singurele care cântăreau mai mult cu 800g decât limita impusă de UCI. Și pentru ca suspiciunile să prindă rădăcini și mai adânci, inventatorul dopajului mecanic, Istvan Varjas, spune că una dintre formele pe care o poate îmbrăca acest sistem, mai precis varianta ascunsă în butucul roții, cântărește fix 800g. Acesta mai spune că înaintea Turului Franței 2015 a vândut o serie întreagă de motorașe unui client a cărui identitate nu a fost expusă încă.

Varjas susține că primul prototip de motor folosit în dopajul mecanic a fost vândut la finele lui 1998, iar clientul care a cumpărat i-a oferit 2 milioane de euro pentru a avea exclusivitate asupra sistemului pentru o perioadă de 10 ani.

De asemenea, Varjas a susținut că a fost contactat de doctorul Michele Ferrari, despre care a afirmat că era îngrijorat din cauza potențialului avans pe care dopajul mecanic îl va lua în fața dopajului biologic.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.