ciclism.ro: Salut, Raul. Înainte de toate, sincere felicitări pentru rezultatele excelente din 2017. Ai putea enumera pe scurt pentru cititorii noștri principalele tale rezultate obținute în sezonul precedent?

Raul Sînza: Salutare tuturor ! Mulțumesc ! Pe scurt am câștigat atât Campionatul National de XCO cât și Cupa Națională, Campionatul Național Ciclocross cât și Cupa Națională, + etapa câștigată in Cupa Ungariei de ciclocross. Bineînțeles la aceste rezultate se mai poate adăuga și alte curse de sosea și MTB câștigate in 2017.

Ai un trecut foarte activ în lumea MTB-ului și ciclocrosului. De ce crezi că aceste două ramuri sunt mai populare decât cursele pe șosea în România?

Este simplu. Primești mai ușor o autorizație pentru o cursă în pădure decât una pe șosea. Pe lângă asta, te alegi cu mai mulți bani de la înscrieri, numărul participanților este mai mare (nu mă refer aici la toți organizatorii).

Pentru 2018, ai semnat cu echipa continentală MsTina-Focus. Cum a fost adaptarea de la traseele de ciclocros la șosea?

Încă încerc să mă adaptez, cum se spune la noi: este altă mâncare de pește…

A fost acest pas făcut cu intenție sau consideri că a fost momentul potrivit pentru a trece la ciclocros la ciclismul pe șosea?

A fost o trecere mai mult de la MTB la șosea, ciclocrosul practicându-l pe lângă MTB. Inițial, nu m-am gândit la această schimbare, ea a venit pe ultima sută de metri sau chiar după o suta de metri, mă refer aici la faptul că eu am semnat deja pentru 2018 cu CarCover Racing Team. Spre fericirea mea, conducerea echipei s-a înțeles cu MsTina Focus și am fost împrumutat.

Ai participat până acum în trei curse clasice alături de noua formație. Cum vezi diferența între ceea ce înseamnă ciclism în România și ceea ce înseamnă ciclism în Italia?

Diferența este mare deoarece aici mergem doar la curse importante unde sunt prezente multe echipe pro continentale sau chiar din World Tour. Pe scurt, cicliștii care sunt aici sunt chiar cicliști, asta fac zilnic.

Ne-ai putea descrie succint evoluțiile tale în aceste întreceri?

În fiecare cursă învăț câte ceva, de exemplu, în prima cursă, am învățat să nu stau în spatele plutonului înainte să vină coborârea, pentru că, atunci când ea se va termina se va merge foarte tare deoarece toți vor să ajungă in față și se merge într-un ritm infernal. În momentul de fată. doar acestea pot spune realmente despre evoluțiile mele.

În cele trei curse ai concurat alături de nume sonore din circuitul profesionist. Ai apucat să discuți, fie și pe scurt, cu vreunul dintre ei?

Așa este, am fost in curse cu echipe de Liga 1, adică de World Tour, am să enumăr câteva dintre ele: Bahrain-Merida, Bora-Hansgrohe, Groupama-FDJ, Mitchelton-Scott, Movistar Team, EF Education First, Katusha-Alpecin, AG2R La Mondiale și alte echipe pro continentale și continentale foarte puternice. Dar de discutat ceva subiecte nu prea am avut când, doar așa, pe scurt ne mai punem întrebări de unde este fiecare sau ce vârsta are.

Având în vedere că ești membru al echipei MsTina-Focus, colaborezi în mod direct cu Stefano Giuliani, o figură emblematică a ciclismului italian. În ce măsură te ajută domnul Giuliani cu sfaturi de natură ciclistică?

Domnul Giuliani este o persoană care știe cu ce se mănâncă ciclismul! La vârsta pe care o are și experiența adunată în toți acești ani pentru orice îl întreb, are un răspuns pentru mine și câte un exemplu de dat.

La cei doar 19 ani ai tăi, ai deja un palmares destul de impresionant. Care sunt însă obiectivele pentru 2018? La ce alte întreceri îl mai vedem pe Raul Sînza în 2018?

Obiectivele mele sunt să termin cât mai multe curse și dacă se poate și intr-o poziție bună. Următoarele întreceri nu se știu deoarece depind de convocarea în echipă.

Pe când te vom vedea live într-o competiție internațională pe șosea în România?

Probabil in cele trei tururi transmise la TV, Turul Bihorului Bellotto, Turul Sibiului și Turul României.

Chris Froome, una dintre figurile emblematice ale ciclismului din acest deceniu are mari probleme în acest moment. Cum vezi situația sa?

Da, așa este, Froome s-a dopat cu Salbutamol, dar, degeaba spune lumea că de aia a câștigat el marile competiții. Părerea mea este ca nu e așa, pentru că, o mare parte din cicliștii profesioniști au probleme lui, adică astmul. Problema este ca el a depășit limita de 1.000 nanograme per mililitru permisă de UCI, având 2.000. Consider ca nu asta l-a ajutat pe el sa câștige, ci munca pe care o face zi de zi. Îmi compar antrenamentele mele și ale altor cicliști pe Strava cu antrenamentele lui și pot spune ca ale lui sunt desprinse de pe altă lume.

Cărui profil de ciclist consideri că te potrivești cel mai bine?

La ce mânuțe mari am, aș putea sa spun că sunt pe stilul lui Froome. Pe lângă asta, îmi place și urcarea, dar să fiu singur pe ea.

Dacă ai alege să îmbunătățești ceva la tine ca ciclist în acest moment al carierei tale, ce ai alege?

Aș îmbunătăți totul.

Care este visul tău cel mai mare aflat în legătură cu cariera ta de ciclist profesionist?

Am tot stat și m-am gândit la întrebarea asta destul de mult. Care e visul meu in legătura cu ciclismul? As putea spune ca am avut două. Dar le-am atins deja. Primul a fost sa ajung campion national al României. Am reușit, ultimul titlu ce-l de la ciclocros fiind obținut foarte spectaculos câștigând nu doar la categaoria U23 cât și la Elite. Și al doilea vis a fost să ajung in plutonul profesionist, alături de echipe și sportivi de World Tour.

Raul, după cum bine poate cunoști deja, ești văzut ca fiind unul dintre cei mai talentați tineri cicliști români. Un gând de încheiere pentru fanii tăi și fanii ciclismului din România?

Mulțumesc, însă degeaba ești talentat dacă nu ești și muncitor. Ca și gând de încheiere le transmit ceea ce a spus și Eddy Merckx, nu conteaza cât pedalezi. Contează să pedalezi indiferent cât de puțin.

Mii de mulțumiri pentru timpul acordat și mult succes în toate cursele.

Vă mulțumesc frumos!

LĂSAȚI UN MESAJ