@Sportfoto Press 2019

Campionul Național la șosea şi vice-campion la contratimp individual, categoria sub 23 de ani și rutier al echipei Giotti Victoria Palomar, Denis Vulcan și-a descoperit pasiunea pentru ciclism în Spania, țara în care s-a mutat cu familia pe când avea 2 ani. Are rezultate frumoase în competițiile internaționale și naționale și reprezintă, fără îndoială, un ciclist ce merită urmărit în sezoanele următoare. Pentru acest lucru, ciclism.ro a publicat un interviu chiar de ziua lui.

Bună, Denis! Felicitări pentru performanțele de la Campionatele Naționale, din Turul Sibiului și Turul Ținutului Secuiesc. Cum a fost să te vezi câștigător al Campionatului Național U23? Cum a fost cursa, ca traseu și participanți?

Bună Andreea, a fost o mare plăcere să câștig aceste campionate naționale de șosea. Cursa s-a desfășurat foarte bine pentru echipa noastră. In primul rând Vlad a reușit să între în evadarea zilei, după prin spate echipele nu colaborau și eu am reușit să plec atacând. Evadarea deja avea 4 minute și 30 secunde, dar știam că erau mulți kilometri și sigur voi putea prinde dacă duc un ritm rapid. Am reușit să prind evadarea după 15km și atunci Dobre mi-a zis că se simte bine și să atacăm. Am atacat împreună și am rămas noi doi cu un alt rutier. După mulți kilometri împreună, am atacat din nou și am reușit să plecăm amândoi spre victorie.

Anul acesta te-ai clasat pe locul 11 în Clasamentul celor mai buni tineri din Turul Sibiului. A fost o concurență așa mare? Te vom vedea anul viitor luând tricoul?

La naționale și la Turul Sibiului nu am ajuns cu o performanță excelentă, aveam un nivel bun, dar după cursele din Japonia și fără pauză, nu aveam același nivel ca în acest Tur Szeklerland. În Turul Sibiului au fost mulți sportivi tineri și echipe puternice, sigur că dacă eram cu nivelul de la Turul Szeklerland reușeam o performanță mai bună. Anul viitor aștept să am un rezultat mult mai bun în Turul Sibiului.

Să ne referim puțin și la Turul Ținutului Secuiesc de anul acesta. Rezultatele din această ediție au fost mult mai bune decât cele de anul trecut. Cum ți s-a părut traseul din acest an?

Traseul din anul acesta, respectiv de anul trecut, a avut foarte puține modificări. Concurența de anul acesta a fost mai mare, cu echipe mai puternice precum Sangemini-Trevigiani, echipa națională a Austriei sau Team Hrinkow.

Ești la al doilea sezon în echipa Giotti Victoria Palomar. Cum crezi că este al doilea an aici față de primul?

Echipa Giotti Victoria Palomar crește de la an la an. Nivelul echipei e mai mare, suntem mulțumiți de cursele la care concurăm, de exemplu, anul acest am concurat în Turul Alpilor, Turul Siciliei și Turul Japoniei. Sunt curse internaționale cu un nivel foarte mare unde și nivelul tău ca sportiv crește.

Denis Vulcan, Vlad Dobre și Daniel Crista

Cum e să fii într-o echipă alături de alți români? Cum te ajută acest lucru?

Ne înțelegem între noi, glumim, ne distrăm și asta contează mult pentru a fi o echipa. E mai ușor când toți vorbim aceeași limbă, ne înțelegem și lucrăm împreună mai bine. Tot așa limba italiană nu e grea și ne înțelegem foarte bine și cu sportivii italieni.

Practici acest sport de câțiva ani și ai reușit să participi la concursuri destul de mari. Cum te poți defini: cățărător, om de trenă sau crezi că ai și calități pentru contratimp, mai ales după prologul din Turul Ținutului Secuiesc din acest an?

Am început să concurez în ciclism în 2015. Pe 18 august voi face 20 de ani și încă nu știu care e specialitatea mea. Sunt sigur că unde pot face rezultate e în curse cu pavate, în etape unde traseul are porțiuni de drum neasfaltat, cățărări scurte și curse lungi unde e un ritm rapid tot timpul. O cursă ca Paris-Roubaix e un contratimp de 260 de kilometri unde trebuie multă forță la fel ca și pentru dus trenă mulți kilometri. Din păcate nu am făcut nicio cursă cu profilul acesta, aștept ca anul viitor să pot face câteva și să văd dacă locul meu este cu adevărat acolo.

Ești, cu siguranță, o mare speranță pentru ciclismul românesc și vei fi unul dintre cei mai urmăriți cicliști în următorii ani. Ce curse vrei să adaugi în palmaresul tău, atât din România cât și din străinătate? Te vezi concurând alături de cunoscuți cățărători în marile tururi?

Nu știu care va fi viitorul meu. Vreau să merg puțin câte puțin și fără obiective suprarealiste. În acești 2 ani am evoluat foarte mult în categoria UCI. Pentru anul viitor îmi doresc câteva victorii. Să sperăm că voi ajunge să concurez în marile tururi cu cei mai buni cicliști din lume și să pot lupta pentru victorie.

Ai participat la competiții și ai făcut parte din echipe din Spania. Care crezi că sunt diferențele dintre ciclismul din Spania și cel din România?

Ciclismul în Spania e foarte dezvoltat. Echipa cea mai mică în categoria sub 23 de ani are biciclete, roți de carbon, maseuză. În Spania sunt 100-120 de curse de șoșea pe an în categoria U23 și elite, sau chiar mai multe. Sunt echipe continentale, pro-continentale și o echipă de World Tour. În România, Giotti Victoria Palomar e prima echipă care concurează la un nivel asemănător ca echipele Pro continentale din Spania. Acesta e un pas foarte bun. Sperăm că această echipă în viitor va fi prima dintre cele multe pe care le va avea România.

În ce competiții te vom vedea în următoarele luni?

Pe 16 august, concurăm 4 rutieri U23 de la echipă în proba GP Capo D’Arco 1.2 în Italia. O probă cu 180km, cu un traseu greu și cu cei mai buni rutieri U23 din lume. După avem o pauză până in Turul României. În Septembrie se țin clasicele 1.HC, cum e Trofeo Matteoti, Memorial Marco Pantani, Bruno Beghelli, unde voi participa alături de rutieri de la Movistar, FDJ, AG2R și alte echipe de cel mai mare nivel. Anul acesta cred că voi face un rezultat bun cel puțin în una dintre toate probele.

Ce mesaj vrei să transmiți iubitorilor de ciclism din România?

Să urmărească în continuare ciclismul și să motiveze pe toți sportivii tineri, începând de la cei mai mici, pentru că ei vor fi viitorul ciclismului din România și sperăm că vor fi mulți rutieri un exemplu de urmat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.