Poză: Tim de Waele/Getty Images

După a treia victorie consecutivă a danezului Mikkel Bjerg în proba de contra-timp U23, primul rutier care a reușit această performanță, urmat pe podium de americanii Ian Garrison și Brandon McNulty, la Campionatele Mondiale de la Yorkshire a urmat proba seniorilor. Cursa elitei masculine s-a desfășurat pe 54 de kilometri pe un traseu valonat între Northallerton și Harrogate, o distanță foarte lungă pentru un contra-timp.

Vremea a fost noroasă, dar nu a plouat pentru prima dată pe parcurcul unei curse la această ediție a Campionatelor Mondiale. Ramunas Navardauskas (Lithuania) a fost primul rutier care a plecat în cursă. 57 de competitori au plecat la un interval de 90 de secunde, cu campionul en-titre Rohan Dennis (Australia) plecând ultimul. John Archibald de 28 de ani, chemat datorită clasării la Campionatele Naționale ale Marii Britanii în echipa țării sale în locul Geraint Thomas, a plecat devreme în cursă și a stabilit timpi intermediari care au rezistat mult timp. Chiar și fără prezența lui Thomas, echipa Ineos a avut cei mai mulți rutieri la start: Edward Dunbarr (Irlanda), Dylan Van Baarle (Olanda), Vasil Kiryienka (Belarus), Filippo Ganna (Italia), Jonathan Castroviejo (Spania).

Înainte de cursă, forma australianului Rohan Dennis era o necunoscută. Campionul din 2018 la Innsbruck nu a mai concurat după abandonul său din Turul Franței și se pare că din sezonul viitor se va transfera de la Bahrain Merida către altă echipă. Înainte de cursă, Dennis a decis să concureze pe o bicicletă produsă de fosta sa echipă, BMC, ci nu pe o bicicletă Merida. Australianul a dominat de la un capăt la altul în mod autoritar cursa, a avut la final peste un minut avans față de rivali, dovedind că este clar cel mai puternic rutier din lume la proba de contra-timp.

Campionul european la contra-timp din 2019, Remco Evenepoel (Belgia), era unul dintre favoriții câștigarea tricoului curcubeu. Anul trecut, Evenepoel câștiga proba de contra-timp și de șosea la Campionatele Mondiale pentru juniori, iar acum a făcut trecerea direct în proba elitei. Evenepoel a început cursa cu o probă la un pantof, fapt ce a condus la pierderea unor secunde. Pe traseul valonat de la jumătatea cursei, Evenepoel a început să recupereze timp față de Dennis, dar traseul s-a dovedit totuși prea lung, belgianul reușind să termine pe un bine meritat loc 2. Victor Campenaerts, recordmanul orei, perfomanță realizată anul acesta, avea mari șanse la podium la mijlocul probei, dar spre sfârșitul cursei, a avut o serie de probleme: întâi a căzut, apoi i-a ieșit lanțul bicicletei și astfel a ratat obținerea unei medalii. Triplul campion mondial, germanul Tony Martin nu a fost avantajat de traseul cursei, terminând doar pe locul 9.

Tânărul italian de 23 de ani Filippo Ganna a terminat pe 3, încheiând podiumul. În topul 10, toți cicliștii au avut naționalități diferite. Pe poziția 4 s-a situat neozelandezul Patrick Bevin, urmat de Alex Dowsett (Marea Britanie), Lawson Craddock (Statele Unite ale Americii), Tanel Kangert (Estonia), Nelson Oliveira (Portugalia), Tony Martin (Germania), Stefan Kung (Elveția). Proaspăt câștigător în Vuelta 2019,  slovenul Primoz Roglic s-a resimțit după efortul de trei săptămâni depus și a terminat în afara topului 10, dar s-a luptat în ultimii kilometri să termine în fața lui Dennis pe șosea care l-a depășit chiar dacă a plecat cu 3 minute în fața australianului. Eduard Grosu a terminat proba pe locul 51 .

Rohan Dennis a dublat victoria obținută anul trecut, păstrându-și titlul de campion mondial. Oare Merida va avea de suferit din punct de vedere al publicității și nu numai după această imensă victorie? Să vedem ce se va întâmpla duminică în marea bătălie din cursa pe șosea de la Campionatele Mondiale unde Alejandro Valverde va încerca să își apere titlul împotriva lui Mathieu Van der Poel, Peter Sagan, Julian Alaphilippe.

 


Warning: A non-numeric value encountered in /home/ciclism/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 353

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.