Poză: Photosport

A 104-a ediție din Gran Piemonte (1.Pro) s-a desfășurat pe 187 de kilometri între Santo Stefano Belbo și Barolo cu 13 ascensiuni repertoriate. Printre foștii câștigători ai acestei cursei îi putem menționa pe: Egan Bernal (2019), Sonny Colbrelli (2018), Giacomo Nizzolo (2016). La ediția din 2020 au participat 10 echipe de World Tour: Jumbo-Visma, Astana, Movistar UAE-Team Emirates, CCC, Deceuninck – Quick Step, Israel Start-Up Nation, Mitchelton-Scott, Ineos, NTT Pro-cycling și Trek – Segafredo.

Cursele din această săptămână din Italia vor avea de suferit din cauza programării UCI care a condus la suprapunerea cu Criteriul Dauphiné unde vor fi prezenți pretendenții la câștigarea Turului Franței. Totuși lista pentru Gran Piemonte i-a cuprins pe Vincenzo Nibali și Giulio Ciccone (Trek-Segafredo), Fabio Aru (UAE  Emirates), Mathieu van der Poel (Alpecin-Fenix), Jakob Fuglsang, Aleksandr Vlasov și Jon Izaguirre (Astana). Mathieu van der Poel dorește să repete performanța tatălui său Adri, care a câștigat Giro del Piemonte în 1987. În timp ce prima echipă a Jumbo Visma este în Criteriul Dauphiné (unde deja au câștigat prima etapă prin senzaționalul Wout van Aert), neozeelandezul George Bennett va concura în Gran Piemonte și Il Lombardia. Bennett a făcut curse excelente în Tour de l’Ain și Vuelta Burgos unde a terminat în ambele pe locul 5 în clasamentul general. În etapa regină din Tour de l’Ain cu final pe Grand Colombier, Bennett a terminat pe locul 7. El a ocupat locul 10 în 2018, dar forma sa îl fac un mare favorit în cursele italiene din această săptămână. După evoluțiile bune din Milano-San Remo și Gran Trittico Lombardo, dar fără victorie, Nibali (Trek Segafredo) a decis că nu are suficienți kilometri înainte de Il Lombardia și că va participa la Gran Piemonte. Nibali va încerca să o obțină în weekend a treia victorie în Il Lombardia și astfel se va alătura pe o listă restrânsă de rutieri alături de: Henri Pélissier, Costante Girardengo, Gaetano Belloni, Gino Bartali, Sean Kelly și Damiano Cunego.

Traseul foarte dinamic din sudul orașului Torino a fost format din numeroase ascensiuni scurte și abrupte, iar a doua parte a cursei i-a dus rutieri pe un dur circuit în jurul Barolo, o regiune recunoscută pentru producerea de vin. Gran Piemonte este o cursă pentru cățărători, iar rezultatul va arăta cine are o șansă bună pentru cursa de sâmbătă, Il Lombardia, al doilea monument din acest ciudat sezon 2020. În Lombardia și-a anunțat prezența noua senzație a ciclismului mondial, belgianul Remco Evenepoel care va încerca să continue incredibila serie de victorii din 2020.

Organizatorii schimbă traseul cursei Gran Piemonte aproape în fiecare an, iar în recentele ediții, au fost trasee bune pentru sprinteri, atacatori și printre orice tip de rutieri. În 2019 cursa aproape plată s-a terminat cu o ascensiune de 10,6 kilometri către Santuario di Oropa, iar câștigător a fost Egan Bernal. În 2020 traseul a avut unele ascensiuni plasate la începutul etapei, cu lungimi cuprinse între 3 km și 7 km. Circuitul de la final a inclus Monforte d’Alba (3,1 km cu pantă medie 3,3 %) urmat de La Morra (2,9 km cu 5.7 %) și ascensiunea spre Barolo (1,1 km cu 6,1 %) care s-a parcurs de două ori. Alba, orașul faimos pentru trufe, turnuri, Ferrero și pentru scriitorul Beppe Fenoglio. Orașul a apărut în operele lui Fenoglio despre viața aici în timpul celui de-al doilea război mondial, probabil cea mai cunoscută povestire fiind “Cele 23 de zile ale orașului Alba” care descrie Repubblica Partigiana di Alba.

Evadarea zilei a fost formată din Mikkel Frølich Honoré (Deceuninck-QuickStep), Callum Scotson (Mitchelton-Scott), Philipp Walsleben (Alpecin-Fenix) și Joey Rosskopf (CCC). Astana și Jumbo-Visma au condus plutonul pentru a neutraliza evadarea. Pe Morra cu 8 kilometri înainte de final, George Bennett (Jumbo-Visma) a atacat și doar Gianni Moscon (Ineos) a putut să îi urmeze roata. Acest atac a fragmentat grupul favoriților. Moscon a fost și el repede lăsat în spate de Bennett. Neozeelandezul a avut un avans maxim în jur de 20 de secunde pe care l-a gestionat până la final.

Diego Ulissi (UAE Emirates) s-a desprins la Barolo de grupul urmăritor pe cea mai grea pantă, dar i-au lipsit câțiva metri să îl ajungă pe Bennett. Ulissi a terminat pe locul 2, iar Mathieu van der Poel (Alpecin-Fenix) a câștigat sprintul pentru locul 3. Următoarele locuri au fost ocupate de Aleksandr Vlasov (Astana), Simon Geschke (CCC), Alex Aranburu (Astana), Dries Devenyns (Deceuninck-QuickStep), Robert Stannard (Mitchelton-Scott), Giulio Ciccone (Trek-Segafredo), iar topul 10 a fost completat de Attila Valter (CCC).

E a doua victorie a carierei pentru rutierul de 30 de ani, prima fiind obținută în Amgen Tour of California (2017). E o zi perfectă pentru echipa olandeză Jumbo, care a bifat 2 victorii din 2 curse (Criteriul Dauphiné și Gran Piemonte), ducând numărul de succese din 2020 la 11. Putem spune că este cea mai puternică echipă din plutonul profesionist în tipuri diferite de curse.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.