Poză: Luc Claessen/Getty Images

A 84 ediție Bretagne Classic – Ouest-France s-a desfășurat în jurul orașului Plouay pe o distanță de 247,8 kilometri. Principalii favoriți înainte de startul cursei erau: Rui Costa, Michael Matthews, Nacer Bouhanni, Michael Albasini, Sergio Henao, Sep Vanmarcke, Jan Bakelants, Grega Bole, Danny van Poppel și Maximiliano Richeze La start au fost prezenți 159 de rutieri de 30 de naționalități reprezentând 23 de echipe (17 de World Tour și 6 Pro Team invitate). Ineos și Jumbo Visma au primit o amendă de aproximativ 50.000 Euro pentru că nu au participat în Bretagne Classic, o cursă obligatorie pentru echipele de World Tour. Pe de altă parte, un rutier de la Bora-Hansgrohe al cărui nume nu a fost făcut public a fost depistat cu Covid-19, fapt ce a condus la retragerea echipei germane din cursa din Bretagne. Mulți rutieri au absentat din cauza faptului că vor fi prezenți în Turul Franței care va începe la sfârșitul săptămânii.

Cel mai tânăr rutier prezent în cursă a fost americanul de 19 ani Quinn Simmons (Trek – Segafredo), campionul mondial pe șosea la juniori în 2019. La start au mai fost prezenți 2 campioni mondiali din 2019: Mikkel Bjerg (UAE Emirates) – campion la contra-timp U23 și Samuele Battistella (NTT) – campion pe șosea U23. Cel mai în vârstă rutier prezent la start a fost elvețianul de 39 de ani Michael Albasini (Mitchelton – Scott). Recordul de participări în Bretagne Classic dintre rutierii prezenți va fi atins de Anthony Roux (Groupama FDJ) aflat la cea de-a 10-a prezență. De asemenea ediția din 2020 reprezintă a cincea clasică din Bretagne pentru Sep Vanmarcke, Olivier Le Gac și Michael Matthews. Vor fi prezenți la start și 4 campioni naționali din 2020 la elita masculină pe șosea: Maximiliano Richeze – Argentina, Guy Sagiv – Israel, Kevin Geniets – Luxemburg și Rui Costa – Portugal. Printre rutierii care au clasări importante în Bretagne Classic, putem să îî amintim pe: Sep Vanmarcke: locul 1 – 2019, 4 – 2017; Michael Matthews: 4 – 2016 și 2018, 5 – 2017; Ruben Guerreiro: 5 – 2018, 6 – 2017; Olivier Le Gac: 7 – 2018; Florian Sénéchal: 9 – 2019; Enrico Battaglin: 12 – 2017. Belgianul Sep Vanmarcke (Education First) dorea să își apere titlul Bretagne Classic Ouest-France de anul trecut când a atacat decisiv cu 1 kilometru rămas până la finish. Australianul Michael Mathews (Sunweb) ar dori să își recapete forma de dinainte de accidentare care l-a dus să câștige tricoul verde în Tour de France 2017.

Începând și încheiându-se în orașul francez Plouay, traseul valonat din Bretagne presupune parcurgerea a 8 tururi de 27 de kilometri fiecare. Ascensiunile importante de pe traseu au fost Côte du Lézot, Monté de Lann Payot and Côte du Pont-Neuf. Plouay a anunțat luna trecută că orașul breton va găzdui Campionatele Europene proba pe șosea după ce au fost anulate din locația lor originară Trento (Italia), din cauza pandemiei de Covid-19. Dar marți înainte de Campionatele Europene, Plouay va găzdui Bretagne Classic la masculin pe un traseu aproximativ asemănător și GP de Plouay la feminin, ambele curse de o zi din World Tour. Campionatele Europene ale elitei masculine presupune parcurgerea a 12 tururi a unui circuit deluros de 14 kilometri care începe și se termină în Plouay. Clasica Bretagne care este mult mai lungă, de 248 kilometri, a dus rutierii către NE la Saint-Brieuc înainte de circuitul de la Plouay. Finalul clasicii a inclus ascenciunile de la Restergal (1 kilometru la 5,2 % parcursă de 2 ori) și Côte du Lézot (0,9 kilometru la 4,6%).

Totul s-a decis la sprint-ul unui grup de 30 de rutieri, iar coechipierul lui Michael Matthews de la Sunweb, olandezul Nils Eekhoff, l-a lansat perfect pe australian care a obținut prima victorie a sezonului și a 37-a din carieră. Pe locul 2 s-a clasat slovenul Luka Mezgec (Mitchelton Scott), iar pe 3 francezul Florian Sénéchal (Deceuninck Quick-Step). Obiectivele următoare pentru Matthews sunt Tirreno Adriatico și Giro d’Italia. Edi Grosu a terminat pe un foarte bun loc 12, rămânând în grupul fruntaș până la finalul cursei.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.