Etapa a 2-a a Turului Franței s-a desfășurat tot în jurul orașului Nisa pe o distanță de 186 de kilometri. Au fost parcurse 3 ascensiuni importante: Col de la Colmiane de categoria 1 (16,3 kilometri cu pantă medie de 6,3 %), Col de Turini de categoria 1 (14,9 kilometri cu 7,4 %) urmată de o coborâre care se anunța periculoasă și Col d’Eze de categoria 2 (7,8 kilometri cu 6,1 %). Ambele ascensiuni de categoria 1 s-au terminat la peste 1500 de metri. Ultima oară când a fost o cățărare de categoria 1 așa devreme în Turul Franței a fost în 1992 într-o ediție cu traseu ciudat care practic a evitat Pirineii. Ascensiunea de categoria 1 din etapa 2 din Le Tour 1992 a fost Col de Marie-Blanque, singura din Pirinei în acea ediție.

Cel mai bun cățărător înaintea etapei era datorită evadării din etapa trecută Fabien Grellier (Total Direct Energie). Mads Pedersen era cel mai bun tânăr rutier, iar Peter Sagan a preluat deja tricoul verde chiar dacă a terminat prima etapă pe locul 3. Rutierii care nu au ajuns la o distanță de sub 10 minute și nu au primit timpul plutonului după prima etapă au fost: Thomas de Gendt (Lotto Soudal) la 11:04, Niccolo Bonifazio (Total Direct Energie) la 11:04, Philippe Gilbert (Lotto Soudal) la 11:04 – dar belgianul a abandonat după etapă ca urmare a unei probleme la genunchi, aceeași accidentare pe care a suferit-o și în Turul Franței 2018, Jérôme Cousin (Total Direct Energie) la 11:04, Niklas Arndt (Sunweb) la 11:04, Pavel Sivakov (Ineos Grenadiers) la 13:04 – posibil acum să poată evada în unele etape de munte, Steff Cras (Lotto Soudal) la 13:04, Kevin Ledanois (Arkea Samsic) la 13:04. Rafael Valls Ferri (Bahrain McLaren) a abandonat din cauza unei fracturi de femur, iar John Degenkolb (Lotto Soudal) a ajuns după timpul limită.

Echipa care a avut cel mai mult de suferit în urma primei etape din Turul Franței a fost echipa belgiană Lotto Soudal care a pierdut 2 rutieri (Gilbert, Degenkolb) și de acum încolo va fi foarte greu de format trenulețul pentru sprintul lui Caleb Ewan. Germanul a căzut în prima etapă alături de Ewan, l-a ajutat pe australian să revină, dar el nu a putut să mai ajungă în termenul impus de organizatori. Alt rutier accidentat a fost Wout Poels (Bahrain McLaren) care a început etapa a 2-a cu o coastă ruptă. Mikel Landa, liderul Bahrain McLaren, ar putea pierde 2 oameni importanți pentru lupta din clasamentul general încă din primele etape: Valls Ferri și Poels.

Etapa a fost una liniștită până în ultimii 15 kilometri chiar dacă traseul putea să dea idei unor rutieri să testeze rezistența celor care au căzut ieri. Evadarea din etapa a 2-a a fost formată din Peter Sagan, Lukas Pöstleberger (Bora Hansgrohe), Benoit Cosnefroy (AG2R-La Mondiale), Kasper Asgreen (Deceuninck-Quick Step), Toms Skujins (Trek-Segafredo), Anthony Perez (Cofidis) și Michael Gogl (NTT). Încă de pe prima ascensiune a zilei, câștigătorul etapei de ieri Alexander Kristoff a rămas în urmă. Dan Martin (Israel Startup Nation) a rămas în urmă pe Col d’Eze, irlandezul căzuse în etapa precedentă. Perez a trecut primul pe Colmiane, Cosnefroy pe Turini, iar după ce evadarea a fost prinsă, pe Col d’Eze a câștigat 5 puncte Nicolas Roche (Sunweb). Încă de pe Col d’Eze Jumbo Visma a neutralizat evadarea și a controlat foarte bine plutonul, nepermițând niciun atac important.

Col de Quatre Chemins, o ascensiune nerepertoriată, a fost locul ideal în care Julian Alaphilippe (Deceuninck Quick Step) a atacat și a putut fi urmat doar de Marc Hirschi (Sunweb), campionul mondial pe șosea U23 și de Adam Yates (Mitchelton Scott). În vârful lui Col de Quatre Chemins, la sprintul unde s-au dat secunde de bonificații, plasat cu 10 kilometri înainte de final, Yates a luat 8 secunde, Alaphilippe 5, iar Hirschi 2. Cei trei au ajuns la final împreună unde francezul s-a dovedit cel mai puternic și a obținut a 5-a sa victorie în Turul Franței. Max Hirschi a terminat pe locul 2 la un vârf de roată de francez, pe 3 Adam Yates la o secundă diferență. Plutonul favoriților a profitat de lupta celor trei și a recuperat timp, terminând doar la 2 secunde de Alaphilippe. Victoria de la Nisa a venit și cu bonusul preluării din nou a tricoului galben după performanțele de anul trecut. Julian Alaphilippe este primul rutier francez care va purta tricoul galben în 2 ediții consecutive ale Turului Franței după Thierry Marie în 1990 și 1991.

Pe coborârea de pe Col d’Eze câștigătorul din Criterium Dauphiné, columbianul Daniel Martinez (Education First), a căzut și a terminat la o diferență de 3:38 de învingătorul etapei. Alți oameni importanți care au pierdut timp astăzi față de primul clasat: Marc Soler (Movistar) 1:12, Fabio Aru (UAE Emirates) 2:09, Sepp Kuss (Jumbo Visma) 2:09, Harold Tejada (Astana) 4:25, Ilnur Zakarin (CCC) 4:25, Mikel Nieve (Mitchelton Scott) 4:25, Warren Barguil (Arkea Samsic) 4:25, iar Lennard Kamna (Bora Hansgrohe) care a suferit și el o căzătură a ajuns la 10:19.

Cosnefroy va prelua tricoul alb cu buline roșii pentru cel mai bun cățărător aflându-se la egalitate de puncte cu Anthony Perez, dar va purta tricoul deoarece a terminat mai bine clasat etapa. Iar Max Hirschi primește și el un premiu: preia tricoul alb pentru cel mai bun tânăr. Chiar dacă a sosit cu peste 10 minute distanță de câștigătorul etapei, Alexander Kristoff va înlocui tricoul galben cu tricoul verde.

Clasamentul general va arăta astfel:
1. Julian Alaphilippe (Deceuninck QuickStep)
2. Adam Yates (Mitchelton Scott) la 4 secunde
3. Max Hirschi (Sunweb) la 7 secunde
4. Sergio Higuita (Education First) la 17 secunde
5. Tadej Pogacar (UAE Emirates) la 17 secunde
6. Esteban Chaves (Mitchelton Scott) la 17 secunde
7. Davide Formolo (UAE Emirates) la 17 secunde
8. Egan Bernal (Ineos Grenadiers) la 17 secunde
9. Richard Carapaz (Ineos Grenadiers) la 17 secunde
10. Tom Dumoulin (Jumbo Visma) la 17 secunde

Este prima dată în istorie când sunt 3 rutieri columbieni clasați în top 10 după a 2-a etapă din Turul Franței.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.